PDA

View Full Version : Help en Ondersteuning werkt niet meer

Silverstarme
18 June 2005, 15:48
Bij mij thuis werkt Help en Ondersteuning niet meer. Ik heb zelf al wat geprobeerd zonder succes. De Windows Xp-cdrom staat op de harddisk. Als ik weet waar ik moet beginnen kan ik Help en Ondersteuning weer repareren:

BlackTiger
18 June 2005, 18:21
Heb je al gecontroleerd of de service wel draait?
start->uitvoeren->services.msc en dan OK.
Ik het lijstje staat hij erbij als het goed is, en zou op "gestart" moeten staan.

Silverstarme
18 June 2005, 19:09
De Service is gestart ik heb hem of nieuw gestart zonder resultaat

BlackTiger
18 June 2005, 20:52
Dan kunnen we het volgende nog proberen.
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/fixwinxphelp.htm
installeer deze en goede kans dat help en ondersteuning weer werkt.

Als dat niet lukt dan het volgende.
Controleer bij Windowsupdate of je alle Critical (kritische) updates geinstalleerd hebt.
Vaak is het zo dat als Hulp en Ondersteuning niet meer werkt, de pc een virus heeft opgelopen, je zou eens kunnen scannen met een up2date virusscanner.

Je kunt ook eens op deze (http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=28938&p=2) pagina kunnen kijken daar staat ook iets er over uitgelegd.

Silverstarme
19 June 2005, 11:46
Ik heb te setup uitgevoerd, de link, en nog steeds geen resultaat. En de schade is gedaan door Microsoft anti-spyware, naar een scan is help en ondersteuning er meer opgehouden.

BlackTiger
19 June 2005, 13:12
Misschien krijg je er nog iets van teruggezet, ik heb ook Microsoft Antispyware en heb er geen problemen mee.

Probeer het volgende eens.
Open MS Antispyware en kies dan voor Tools, dan Spyware Scan en dan Manage Spyware Quarantaine. Als daar iets tussen staat wat er niet zou mogen staan, kun je het van daaruit weer terugzetten.
Maar normaliter doet MS Antispyware niet zomaar iets verwijderen, zeker niet van zijn eigen producten.

Silverstarme
20 June 2005, 21:08
Helaas, er stond niks meer quarataine, maar een raport leit wel, zien, dat het bestand c:/../common files/microsoft shared/../msinfo.exe wel als spyware werd gezien. (N) Microsoft Anti-Spyware (N)

BlackTiger
21 June 2005, 00:57
Tja nu kun je wel de duimpjes omlaag houden, maar dat is ook spyware of een trojan.
Onder XP geeft het zich namelijk geen msinfo.exe daar heet dat msinfo32.exe. Er bestaan wel msinfo.dll en .xml files etc. maar -geen- msinfo.exe dus (Y) Microsoft Anti-Spyware (Y) heeft wel degelijk zijn werk goed gedaan. :-)

Silverstarme
23 June 2005, 19:13
het ziet er naar uit dat Help en Ondersteuning niet meer te repareren, alsnog bedankt

Argus
23 June 2005, 19:57
Probeer dit register programmaatje eens
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/helpnsupport.reg

Silverstarme
26 June 2005, 13:10
het .reg bestandje werkte niet, maar gaf wel aan dat het bestand "helpctr.exe"niet kon worden gevonden hoewel het och echt in de juitse locatie staat. Ik vind het maar raar. Ik heb geen virussen en spyware en co. en het doet het niet, ik ga norton maar eens nakijken, spybot s&d enz.