PDA

View Full Version : waarom moet mijn firewall uitstaan als ik op msn wil chatten

dit ben ik'72
16 juni 2005, 21:19
Misschien een domme vraag, ik heb nl niet veel verstand van pc's.

Als ik wil chatten via msn, moet ik eerst mijn firewall uitschakelen om op msn te kunnen.
Dat is dan toch niet veilig meer?

Groetjes van dit ben ik'72

BlackTiger
16 juni 2005, 21:43
Domme vragen bestaan niet.

Als je de firewall moet uitschakelen om op MSN te kunnen chatten, betekent dit dat msn niet is opgenomen als toegestaan programma in je firewall en aldus geblokkeerd word.
Het ligt er ook een beetje aan welke firewall dat je gebruikt. Als je die van Windows XP gebruikt, kun je bij de firewall kijken, dan het tabblad "uitzonderingen" en daar kun je dan MSN / msn messenger aanvinken, dan toepassen en dan ok klikken, dan zou hij ook moeten werken terwijl je firewall actief is.

dit ben ik'72
17 juni 2005, 17:48
Ik ben er druk mee in de weer geweest, maar helaas kom ik er niet uit.
Ik heb een firewall van Norton.

BlackTiger
18 juni 2005, 00:03
Oh die van Norton. Dan kan het beste iemand helpen die MSN en Norton firewall gebruikt, die weten welke instellingen je moet maken.

marientje
18 juni 2005, 09:27
daar ben ik er een van :P

Open Norton Firewall, dan op persoonijke firewall klikken, rechts staat dan configureren, daar op klikken. Vervolgens ga je naar het tabblad Programmas. Klik daar op Toevoegen. Blader naar MSn Messenger, OK. Je krijgt vervolgens de vraag wat je er mee wilt doen (Toestaan/Blokkeren/Handmatig...). Kies voor (Alles) Toestaan.
NOg vijf keer op OK en/of afsluiten klikken en je bent klaar! Makkie toch?

Als-ie t dan nog niet doet, moet je even kijken of je firewall niet op maximaal staat, en andereinstellingen. Gemiddeld overal is voldoende en dan werkt ook nog s alles.

Succes, Marien

dit ben ik'72
19 juni 2005, 09:17
Harstikke bedankt Marientje (Y)
Het lukt nu om op messenger te komen terwijl mijn firewall blijft aanstaan!

Je hebt het heel duidelijk uitgelegd, het was idd een appel en een ei om te doen.
:mrgreen:

marientje
19 juni 2005, 11:40
Graag gedaan!
Gewoonlijk vraagt Norton de eerste keer dat een rpogramma met INternet verbinding probeert te maken wat je ermee wilt doen (toestaan of niet). Bljikbaar heb je dat schermpje gemist, of is t nooit geweest :S