View Full Version : rare foutmelding bij openen PPS is outlook
Kimmie84
31 mei 2005, 00:40
sinds ik service pack 2 heb geinstaleerd op mijn pc kan ik via outlook geen powerpoint meer openen,ik krijg deze foutmelding:
er is voor deze bewerking geen programma opgegeven bestand gekoppeld maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt.
ik hoop dat een van jullie de oplossing weet.
groetjes kim
reintje
31 mei 2005, 01:07
ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt.
Kan zo niet overzien wat dat dan is, dus begin ik maar bij de eerst mogelijke oplossing:
Configuratiescherm > Extra (bovenin) > Mapopties > Bestandstypen > scrollen naar PPS en kijken of daar Powerpointpresentatie achter staat. Anders PPS selecteren en knop Wijzigen gebruiken.
I
Kimmie84
31 mei 2005, 01:09
bedankt voor reactie ik heb het net geprobeerd,maar er staat gewoon een ikoontje van powerpoint achter.ik heb toch even via wijzigen gedaan wat je zei: helaas heeft dat niet geholpen.
groetjes kim
reintje
31 mei 2005, 01:11
k lees hier http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=19497 overigens een vergelijkbare klacht. Wellicht moet je ook je Office opnieuw installeren......
Kimmie84
31 mei 2005, 01:16
ik zal eens proberen om ms office te instaleren,zou je misschien een link voor me hebben waar ik die kan downloaden? ben een leek in dat soort dingen :-S
alsvast bedankt
reintje
31 mei 2005, 01:20
Die kun je niet legaal downloaden.... Daar zul je zelf een CDtje van moeten hebben....
Kimmie84
31 mei 2005, 01:22
oooh oke dan ga ik even rond vragen of iemand die voor me heeft.
bdankt voor de hulp in ieder geval.
groetjes kim
BlackTiger
31 mei 2005, 01:22
Je kunt evt. ook nog eens proberen op deze manier de koppeling te herstellen.
Sla het pps bestand op, op de hd.
Selecteer het bestand, dan rechter muisknop en kies voor "openen met".
Kies nu NIET powerpoint, maar klik op "programma kiezen". Nu krijg je een lijstje voor ogen met programma's. Selecteer hieruit Powerpoint en zorg dat onderaan een vinkje staat bij "dit type bestand altijd met dit programma openen" en klik op OK. Mocht je tussentijds een vraag krijgen met 2 mogelijkheden, kies dan voor "het programma in een lijst selecteren".
Start nu je Outlook Express en probeer of het nu wel lukt het bestand vanuit OE te openen.
Controleer voor alle zekerheid ook nog het volgende.
In Outlook Expres, ga je naar Extra, dan naar opties, tabblad beveiliging. Haal het vinkje weg bovenaan bij "opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" als daar een vinkje staat.
Waarschijnlijk niet, maar ik zet het er maar voor de zekerheid bij.
Het beste kun je dit het eerst controleren, voordat je mijn andere tip probeert die ik hier net boven schreef met programma kiezen etc.
Kimmie84
31 mei 2005, 01:28
helaas weer zonder resultaat (cry)
patty
17 augustus 2005, 11:40
Er bestaan ook viewers voor diegene die geen office cd hebben.
Dit is volledig gratis te downloaden op onderstaande link:
http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareof.php#view
henjoh
29 september 2005, 13:40
had dit probleem ook is opgelost omdat ik 2000 op de pc had zitten degene die het mij verstuurde 2003. nu heb ik ook 2003 en is het opgelost.
vlc
29 september 2005, 13:47
In het gratis pakket OpenOffice zit ook een module om power point presentaties te maken en te lezen. Te vinden via de website in mijn profiel. Het is wel een groot pakket, ik denk ongeveer 100 Mbytes.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.