View Full Version : outlook berichten van w98 naar windows xp sp 2
Op 27 april is deze vraag door een ander gesteld en NIET beantwoord. wie helpt ons?
In windows 98 zijn de berichten makkelijk te vinden (Windows...identities...) Die heb ik gekopieerd en alvast op het bureaublad van de nieuwe pc gezet. Maar eenzelfde adres in Windows enz. vind ik niet in XP. Ook met "zoeken" naar bijvoorbeeld "outlook", of "Postvak In" komt geen vindplaats tevoorschijn, laat staan dat ik mijn map met mails (dbx) ergens onder kan brengen. Adressen zijn in WAB ondergebracht en vond ik wel keurig terug in Outlook Express.
Heb ook importeren bij Outlook geprobeerd, maar dan kentie de bestanden niet (dbx) denk ik. het lukt tenminste ook niet.
Gebruik je onder WinXP Outlook (uit office) of Outlook Express (zit er standaard bij)?
Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk uit je vraag, aangezien je beide benamingen gebruikt...
Ik heb een standaard versie van Outlook Express die al op mijn computer geinstalleerd was. Op w. 98 had ik Office, die heb ik nu niet. Maar outlook express is outlook express toch? Weet iemand of de nieuwere versie dramatisch anders is, dan wel totaal ergens anders in Windows is opgeslagen?? Mijn vraag is dus Waar zitten de berichten nu toch??
Ja, Outlook Express is Outlook Express, maar vanwege de verbeterde mogelijkheid voor meerdere gebruikersaccounts in WinXP zijn je emails ergens anders opgeslagen dan in Win98.
Om de locatie te achterhalen, start je OE, klik je op [Extra] > [Opties...]. Selecteer het tabblad [Onderhoud] en klik op de knop [Archiefmap...]. In het dialoogvenster zie je de locatie waar de mails opgeslagen worden.
De standaardlocatie is iets als C:\Documents and Settings\%Current User%\Local Settings\Application Data\Identities\{B7D5445F-B267-4D32-84A3-F64D671DA149}\Microsoft\Outlook Express
jippieieie. het is gelukt, maar vraag niet hoe. Heb eerst het in opties/onderhoud/archiefmap gevonden adres geopend en er vervolgens al mijn dbx mappen bijgezet. Lukte eerst niet. Je opent Outlook Express en daar staan nog steeds de standaard lokale mappen. terug naar genoemd adres: daar zit o.a. folders.dbx in, die had ik niet meegekopieerd, uit angst de nieuwe folders.dbx te overschrijven. Dus de nieuwe nu maar even wegzetten en de oude bij de oude dbxmappen. Weer Outlook Express opgestart en ja: oude en nieuwe lokale mappen allemaal aanwezig. Wat er precies in folders.dbx gebeurt weet ik niet, maar het is gelukt. Ik dank je heel hartelijk. En misschien helpt deze uitgebreide beschrijving anderen nog!
in folders.dbx zal de mappenstructuur, zoals je die in O-Express hebt, worden opgeslagen denk ik...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.