PDA

View Full Version : java krijg ik niet weg

debtor
29 mei 2005, 10:14
Ik wou sins kort weer eens een chat site bezoeken maar het chat venster kon die niet weergeven omdat ik java niet had. Dus ik de nieuwste versie gedownload bleek dat de er al opstond :-S .
Toen wilde ik java verwijderen maar daar kreeg ik steeds een onherstelbaare fout dus ik kan het helemaal niet verwijderen of opnieuw installeren :-S .
Wat te doen?

groeten
joost

reintje
29 mei 2005, 12:03
Als je XP hebt en systeemherstel ingeschakeld kun je misschien terug naar een eerdere datum voordat je de nieuwste versie had gedownload....

Zo niet....

Vertel es hoe je Java hebt geprobeerd te verwijderen.....

burgkop
29 mei 2005, 12:36
Deptor,

Normaal gesproken haal je de Software weg bij Configuratiescherm - Software.
Dan moet je een andere versie van Java erop kunnen krijgen.
Lukt inderdaad niet altijd.
Er staan dan restanten in het register, die moet je verwijderen met RegCleaner (of een ander soorteglijk progje) kun je hier halen: http://downloads.vnunet.nl/download/1170.html

Kijk daarmee in het register of er iets van Java bij staat.
Aanvinken en rechtsonderin verwijderen.
Nu moet het lukken.
Klik de juiste aan, want bij een vergissing kun je zomaar een nieuwe Windows installatie moeten doen.

Groeten,

Fred.

marcootje
29 mei 2005, 13:24
je had gewoon die "nieuwe" versie erop kunnen laten, want de "oude" wordt gewoon overschreven

dus inderdaad wat burgkop zegt, je register opschonen en dan java opnieuw installeren

of natuurlijk systeemherstel proberen wat reintje al zei, als je dat niet uit hebt gezet natuurlijk :-P

debtor
29 mei 2005, 15:59
ik heb het ook via het conficuratiescherm gedaan maar daar gaf ie dus steeds een onherstelbaare fout.
En de nieuwste versie van java stond er dus al op en kon dus ook niet nog een keer overschreven worden jammer genoeg. Maar jullie zeggen dus dat ik opzoek moet gaan in het register, ik weet niet of dat wel zo'n slim idee is omdat ik niet wil riskeren windows er opnieuw op te moeten zetten. En het lijk mij ook niet dat alles gewoon als java staat aangeduid.
Maar als er echt niks anders op zit dan zal ik even bij me systeemherstel moeten kijken maar dan moet ik wel een aantal maanden terug ben ik bang want naar mij weten heeft java al die tijd al niet gewerkt.

reintje
29 mei 2005, 16:02
Weet dan dat je alle registerveranderingen (c.q. geďnstalleerde programma's) die je tussentijds hebt gedaan... ook kwijt bent...
Een aantal maanden terug vind ik persoonlijk te ver.....

Optie om een registercleaner te gebruiken heeft dan mijn voorkeur. Eerst back-up maken uiteraard.

Snappie
29 mei 2005, 16:07
Weet dan dat je alle registerveranderingen (c.q. geďnstalleerde programma's) die je tussentijds hebt gedaan... ook kwijt bent...
Een aantal maanden terug vind ik persoonlijk te ver.....

Optie om een registercleaner te gebruiken heeft dan mijn voorkeur. Eerst back-up maken uiteraard.

Eens, kijk hier even:http://www.hoverdesk.net/freeware.htm dit progje maakt automatisch een backup als je dat wilt.

burgkop
29 mei 2005, 16:43
Deptor,

Je moet uiteraard wel lezen wat je doet.
Als je iets zoekt met de naam Piet, moet je niet Marie aanklikken, dat lijkt mij duidelijk.

Zorg altijd dat je een goede Backup hebt van je Windows, hoef je nooit bang te zijn dat er iets mis gaat.
Zelf maak ik NOOIT een register kopie.

Bijgaand zie je hoe Java er staat, kun je gewoon weghalen, maar altijd bij Software beginnen en dan kijken in het register of er nog iets staat.
Dat is meestal het geval, kun je gewoon weghalen.
Heb je een volledige Java op computer staan?
Want je kunt ook een link hebben, dan gaat hij vanaf internet installeren.
Mijn voorkeur gaat uit naar een volledige op Computer en dan daarvandaan installeren.

Fred.

debtor
29 mei 2005, 19:03
dus als ik het goed begrijp als ik het bij software niet kan verwijderen (wat zo is) dan met regseeker in het register zoeken naar java en dat dan verwijderen en dan moet ik het opnieuw kunnen installeren? Of gaat het niet zo makkelijk als dat ik denk?

Snappie
29 mei 2005, 19:21
dus als ik het goed begrijp als ik het bij software niet kan verwijderen (wat zo is) dan met regseeker in het register zoeken naar java en dat dan verwijderen en dan moet ik het opnieuw kunnen installeren? Of gaat het niet zo makkelijk als dat ik denk?
Zo makkelijk is het ja, het is zelfs zo makkelijk dat je in regseeker op "opschonen register" kunt klikken vervolgens op oké, en je hebt grote kans dat je na het verwijderen van de rommel die regseeker vind, je van de ellende af bent.

burgkop
29 mei 2005, 19:29
Deptor,

Ik heb geen ervaring met Regseeker, maar zal wel hetzelfde werken.
Ik gebruik steeds RegCleaner zoals je in het plaatje ziet.
Hierboven hebben wij het over Java, dat is makkelijk te vinden.

Maar je zult een regcleaner vaker (gaan) gebruiken.
Er zijn echter veel programma's die er anders in staan en als je dat niet weet zoek je je rot.
Stel je zoekt naar Paint Shop Pro
Die staat onder Jasc Software.
Het is dan misschien handiger om via de link die meestal bij elk programma zit, even naar die site te gaan, dan weet je meestal wel hoe hij kan heten als je niets kunt vinden.

debtor
29 mei 2005, 20:03
ik heb nu alle java registers en alle ongebruikte weg gegooit maar nu zit ik nog steeds met het zelfde probleem.
java staat nog steeds in me software lijst en kan hem niet opnieuw installeren.

iemand nog een idee?

joost

burgkop
29 mei 2005, 20:18
Dat stond er al eerder, EERST bij Software weghalen. Daar moet je beginnen, is misschien niet goed overgekomen.
Zoals jij het doet ga je het bestand slopen en krijg je het niet op een normale manier weg.
Heb je systeemherstel aan staan?
Zo ja, zet het dan eens terug naar gisteren.
Staat die java dan weer in het register?
Niet weghalen, alleen kijken.

Fred.

debtor
29 mei 2005, 20:37
Ik heb in me eerste post aangegeven dat ik het bij software niet kon verwijderen omdat ie dan steeds een onherstelbaare fout aan gaf vandaar dat ik jullie ook om hulp vroeg.

lo4u2
29 mei 2005, 20:41
Debtor,

Lukt het nog niet: 1e login als administrator
2e installeer het opnieuw (zodat eventuele ontbrekende files die bij de installatie horen terug worden gezet)
3e start regedit en ga naar de key: (zie linker kolom)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Uninstall
en zoek dan verder in de zelfde kolom naar de software die je wilt verwijderen.
rechts zie je dan meer gegevens, oa de key UninstallString.
Als je dubbelklik op die key moet je de gegevens ff kopieren.
Druk dan op start, run en voeg de gekopieerde gegevens in.
Druk op 'ok' en de uninstallatie gaat zijn gang !!

Suc6 !!!

burgkop
29 mei 2005, 20:57
Probeer dit eens:

Haal eens het programma Easy Cleaner op, kun je hier ophalen:

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm#download

Instellen op Nederlands.

Als je dit programma installeerd en opent, zie je allemaal 4kantjes.
In het bovenste rijtje, 2e van links, staat er een met de tekst _ Toevoegen Verwijderen.
Als je op die klikt, krijg je ongeveer hetzelfde te zien als bij Software.
Nu moet je die Java ook kunnen zien.
Klik die eens aan om te verwijderen.
Lukt dit?

Fred.

burgkop
29 mei 2005, 21:02
Wat een gedoe he als iets tegen zit?

Maar troost je, je bent echt de enige niet.
Mijn advies: Maak een map met de tekst Tips en Truuks.

Als je moeilijke dingen tegenkomt en je weet de oplossing, schrijf ze stap voor stap op in Word.
En sla ze op met een logise naam, in dit geval: Java verwijdern lukt niet.

Dan kun je later altijd kijken hoe het ook alweer moest, want veel dingen kom ja later echt wel weer tegen.
Dan is de oplossing niet meer moeilijk.

Snappie
29 mei 2005, 22:45
Als je moeilijke dingen tegenkomt en je weet de oplossing, schrijf ze stap voor stap op in Word.
En sla ze op met een logise naam,

Ja leuk, ik werk met xp en heb maar een120 gig harde schijf, wat nu? :mrgreen:

burgkop
29 mei 2005, 22:53
Wat bedoel je met maar 120 GB?

Fred

reintje
30 mei 2005, 01:18
Snappie is synisch... 120 gig is nog niet genoeg voor de problemen die je hebt met XP....
Zoiets, denk ik....

Je kunt ook gewoon een link in je favo's zetten van de oplossing op het forum....

burgkop
30 mei 2005, 01:23
Dacht dat mijn problemen wel meevallen.
Het zijn gewoon een paar kleine dingen,
Het hoeft niet allemaal soepeltjes te gaan, want dan valt er niets te schrijven nietwaar. ;-)

Snappie
30 mei 2005, 01:55
REINTJE,...... zij begrijpt mij.

Snappie
30 mei 2005, 02:03
@burgkop,

Tja, die kleine irritante dingen komen op mijn pc ook voor hoor!
Laatst had ik van het ene op het andere moment zonder aanwijsbare reden plotseling geen geluid meer. Je kan je het lazerus gaan zoeken of in mijn geval de schouders ophalen, drivers herinstalleren en weer herrie maken met de pc.(tis maar een voorbeeldje) Voor mij in ieder geval een reden om 1x per jaar een formatt te doen en weer met een schone lei beginnen.

debtor
30 mei 2005, 18:24
Beste mensen

Ik heb nu de opties van lo4u2 en burgkop gedaan maar in regedit staat java niet in de lijst heeft misschien te maken omdat ik gister met regseeker alle registers van java weggeooit heb en de oplossing van burgkop was ook geen succes hij geeft precies het zelfde aan als gewoon bij sofware.
Weten iemand misschien nog een oplossing want java begint me strot nu wel uit te komen.

bedankt voor al jullie hulp tot nu toe.

reintje
30 mei 2005, 18:54
Ik vrees dat dit de optie is die lo4u2 aangeeft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314481

debtor
30 mei 2005, 18:59
Ik kan het hele registersleutel niet vinden, hij staat er gewoon niet in. Ik denk dat ie al verwijdert is met regseeker dus dat zou het zelfde effect moeten geven als regedit. Ik denk dat het gaat neigen naar een reboot van het systeem?

reintje
30 mei 2005, 19:02
Rebooten (opnieuw opstarten) zou ik zeker doen na een registerwijziging. Maar wellicht bedoel je een herinstallatie van Windows.... Is de ergenis over java zo groot?

debtor
30 mei 2005, 19:18
nou nee dat niet zo zeer maar gewoon dat dat domme programma er zomaar opeens mee kapt :S en dat elk programma wel over schreven kan worden en dit net weer niet. Maar ik kan nu sommige dingen niet zien op site's dat is af en toe ook knap irritant. Ik was ook niet van plan om dat gelijk te doen hoor wie weet komt er binnekort een nieuwe versie van ajva en dan kan het waarschijnlijk wel.

burgkop
30 mei 2005, 20:03
Nou, ik ben ook even een poos bezig geweest om er verder mee te komen.
Heb mijn Java express verkracht en volledig gesloopt.
Alles weggehaald bij zoeken wat mogelijk was, krijg niet alles weg.
In software blijft staan de updates van Java: J2SE Runtime Environmend 5.0 update 1 en 2
Mijn Java is niet meer te gebruiken.
Die 2 regels blijven staan in Software.
Het gekke is dat ik ze met EasyCleaner NIET zie.
Ik probeer Java opnieuw te installeren.
Lukt niet omdat hij zegt dat ik eerst de andere versie moet verwijderen.

Nu kom ik ook niet verder, maar je ziet, wel mee bezig.
Het adres gezocht wat lo4u2 op gaf, maar zie ik zo niet staan.

Als ik wat meer weet laat ik het horen.
Intussen iemand anders met suggesties?
Maakt mij geen bal uit, ik kan de boel zo terugzetten.

Fred.

debtor
30 mei 2005, 20:15
Burgkop bedank voor al je denk werk echt super. Maare niet je computer slopen he ;).
Ik heb nu zoveel in het register verwijdert volgens mij dat zelf bij me software lijst geen verwijderen meer staat haha. heb trouwens nog een probleem ondervonde waarmee je java nadig hebt, namelijk met limewire dat kan ik nu dus ook niet meer gebruiken dat is wel effe minder.
Ik hoop dat we nog iets vinden.

Snappie
30 mei 2005, 20:30
Misschien hebben jullie hier wat aan:
http://www.chartnet.nl/helpnew/cn_help_javasunomzetting.html

En anders googelen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial_s&q=problemen+met+java+verwijderen&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

burgkop
30 mei 2005, 21:19
Snappie bedankt, een had ik gevonden, maar kom er niet veel verder mee.

Debtor,

Ik heb een oudere versie gevonden die wel wil installeren, zit wel even een lange wachttijd tussen.
Of ie doet wat je wilt weet ik niet, maar dan verwijder je hem gelijk weer op de goede manier :D :D
Hij is ruim 50 mb.
Dit is de versie. Java 2 platform standard edition 1.4.2 (J2SDK-1.4.2..08)
Die laatste versie wil er niet overheen.
Maar als je hem zo kunt gebruiken, ben je wel iets verder.
Ik had de link opgeslagen, maar als je die aanvinkt kom je toch ergens anders.
Maar op dit model zoeken moet toch lukkek.
Wij horen het wel weer.

debtor
30 mei 2005, 22:52
Ik heb versie 1.4.2. nu op me computer staan maar het maakt helemaal niks uit. Alles wat het eerst niet deed doet het nu nog niet en ik dacht dan kan ik nu wel die nieuwe update erop zetten maar dat ging helaas niet door dus er staat nu een goeie oude versie op die niet werkt en een gesloopte nieuwe versie die niet werkt en ook niet te verwijderen is. Tja word een moeilijke zaak dit ben ik bang.
snappie, burgkop bedankt :)

burgkop
30 mei 2005, 23:06
Je hebt nu dus hetzelfde als ik. :smile:
Had je trouwens nog gekeken of je Herstelpunt áán staat?
Ik vind het een slecht iets, heb hem nooit aan staan omdat het mij is overkomen dat ik alles kwijt was wat na die datum erop is gekomen, was veel tekst.
Ik maak nu af en toe een back-up op dvd

Mail mij eens wat je niet kunt zien, wil ik eens kijken of het hier lukt.

Fred.

Snappie
31 mei 2005, 02:12
Hier zijn jullie natuurlijk al geweest?
http://www.java.com/en/download/help/index_installing.xml?os=Windows%20XP%20(SP1%20SP2)&jre=All%20JRE%20Versions

http://www.java.com/en/download/help/index_error.xml?os=Windows%20XP%20(SP1%20SP2)&jre=All%20JRE%20Versions

debtor
31 mei 2005, 13:49
Ik heb nog niet naar me herstel punten gekeken, maar het probleem was er al een aantal maanden maar had steeds geen zin om me er in te verdiepe :P. Dus als ik terug zou gaan dan zou dat een aantal maanden zijn dan ben ik ook weer veel kwijt.
Is er niet een programmatje die alle onderdelen van java opzoekt en dat dan gewoon allemaal verwijdert of denk ik te simpel, er is tegenwoordig overal een progje voor.

groeten
joost

p.s. ben trouwens op me werk dus kan niet echt gaan zoeken ;)

burgkop
31 mei 2005, 23:49
Nooit Back-ups gemaakt op cd/dvd?

Je bent er even mee bezig om het goed te doen, maar daarna heb je er veel gemak van.
Verder heb ik hier en daar nog wat gepost over dat verwijderen, maar geen reactie gehad.
Heb mijn systeem weer terug gezet, had er zoveel afgehaald, dat ging allemaal niet goed.
Kun je mij een voorbeeld sturen wat je niet kon bekijken?

Fred.

burgkop
1 juni 2005, 23:32
Deze ook al eens geprobeerd, Magic Tweak?
Kun je hier halen: http://www.magictweak.com/download.php

dan onder Add/Remove, krijg je ook het Software schermpje.

debtor
2 juni 2005, 16:04
Ik kan bijvoorbeeld niet op www.alternate.nl het linkermenu zien en kan limewire niet opstarten omdat hij dan naar java vraagt.
Magictweak kan java ook niet verwijderen.
Ik zou het zo echt niet weten wat ik nog meer zou kunne proberen.

groeten
joost

burgkop
2 juni 2005, 20:10
En als je die oudere versie van Java erop zet, dan staat er toch een Java op?
Kun je die site dan nog niet volledig zien?

Fred.

debtor
4 juni 2005, 15:56
Ik heb nu een oude versie erop maar als ik bij eigenschappen van internet explorer kijk dan zie ik alleen vinkje staan bij de nieuwe java die het dus niet doet en die oude versie staat nergens.

burgkop
4 juni 2005, 21:26
Het blijft errug raar bij je.
Dat is dus eigenlijk bij de verkeerde versie.

Weet je hoe je een goede backup moet maken?
Zou ik toch overwegen om maar vanaf een nieuwe setup te beginnen.
Belangrijke dingen even opslaan op een andere partitie dan waar het OS op staat/komt.
Dan kun je een paar backups maken.
De eerste net geinstalleerd systeem past nog wel op een cd.
Als je een DVD brander hebt, kun je een 2e backup maken met alles geinstalleerd en die op dvdrw zetten.
Die kun je dan terugzetten naar een weer werkend systeem als je weer zoiets krijgt.
Wel Je archiefmap van je mail elders zetten, anders ben je die elke keer kwijt.

Fred.

debtor
5 juni 2005, 15:04
ja ik denk dat er niks anders op zit. Maar ik wil alles wat ik nog wel bewaren op dvd's brand en dan terug zet. Want vanuit de winkel was me hd in 2 gedeelt en ik wil eigenlijk 1 deel voor win xp maar weet je toevallig ook hoeveel ruimte winxp nodig heeft?

burgkop
5 juni 2005, 21:18
Tussen NODIG hebben en wat handig is, zit een groot verschil.
Hoe groot was je schijf?

Ligt er gewoon aan hoe groot je harde schijf is en of je er 1 of meerdere hebt.
XP heeft bij mij nodig, met alle programma's die ik gebruik, een kleine 5 GB. (naar DVD wordt het gecomprimeerd, past dus wel)
Maar de grootte van mijn C is 17 GB zodat je niet te kort komt.
Op D: heb ik Win98 staan op een partitie van 5 GB.
En nog een partitie voor een Backup op de HD van bijna 6 GB.
Dit alles op een schijfje van 40 GB.
Verder nog een grote schijf van 200 GB, staat geen OS op.
Alles met elkaar 10 partities, om het wat overzichtelijk te houden.
Maar heb je veel spellen, zou ik C groter houden.

Geinstalleerde programma's kun je niet zomaar op DVD branden.
Moet je wel met een back-up programma doen.

Fred.

debtor
6 juni 2005, 22:00
die programma's is geen probleem die heb ik allemaal op dvd. Maar me harde schijf is 200GB gedeelt in 2x 100 wat ik nogal vervelend vind, dus ik dacht dan maak ik een kleine partitie voor alleen windows en op de andere partitie zet ik al mijn programma's enzo. Maar hoeveel GB heb je nodig voor winxp dat het soepel draait? Of zeg je van je moet dat zo niet doen want dat gaat ten koste van de prestaties?

burgkop
6 juni 2005, 22:16
Ik vind C met 100 GB Veeel te groot.
Maar dat zeg ik, ligt er helemaal aan wat je met je computer doet.
Als je een paar grote en snelle spellen gebruikt, heb je ook veel ruimte nodig.
Maar dat zie je dan wel aan de grootte die op dat moment in gebruik is.
Dan wordt het wel lastig om een goede backup op een dvd te krijgen, heb je er meerdere nodig.
Ik zou er liever een partitie bij zetten, die maak je dan zo groot als je wilt, met het restant wat je niet nodig hebt op C.
Zelf zou ik niet groter maken dan 17 GB, ik heb niet meer nodig.

groeten,

Fred.

reintje
6 juni 2005, 22:31
(defragmenteren is ook vervelend met zo'n grote schijf)

lo4u2
11 juni 2005, 00:38
Ok Debtor. probeer dit eens: ga naar je 'Program Files' directory en zoek naar de directory 'java' daarin staat bijv. voor versie 1.5 de directory: jre1.5.0_03, bij meerdere versies. de verkeerde ff verplaatsen naar een tijdelijk dir.
Kijk in je configuratiescherm welke java versie op standaard staat.

Ik zou als ik jouw was gewoon alle versies die je heb geinstalleerd in de juiste volgorde installeren (oud naar nieuw).
En dan met de normale uninstall procedure de java versies verwijderen. Echt alles verwijderen. Ook in internet explorer java uitzetten. Als laatste: installeer de laatste versie van java (is nu 1.5)
Kost ff veel tijd.