PDA

View Full Version : fotocompressie bij versturen van e-mail werkt niet

Morisset
25 mei 2005, 21:04
Hallo,

Als ik met de rechtermuisknop op een afbeelding klink om het vervolgens te versturen met e-mail, verschijnt het venster waarin je kunt aangeven of je de afbeelding wilt verkleinen, niet meer.
Het bestand komt direct ongecomprimeerd in het Outlookexpress venster te staan als bijlage.

Hoe kan ik dit veranderen?

Alvast dank voor hulp.

Morisset

reintje
25 mei 2005, 21:13
Gelukkig hebben we de zoekfunctie nog van het oude forum: http://forum.faqman.nl/messages/10/52522.html?#POST176143

Deze map heet Send To.
Doe eerst eens start - zoeken en dan intikken send to.
Wordt hij niet getoond, dan heb je hem waarschijnlijk verwijderd.

Kijk eens bij onderstaande link en kijk ook naar de installatieinstructies
http://www.onlythebestfreeware.com/program.asp?program_id=157

Succes
Tijger

Morisset
25 mei 2005, 22:12
Hallo Tijger,

Hoe doe je dat precies? Ik heb een tooltje gedownload dat op die site erbij staat, maar bij installatie verschijnt een schermpje waarin staat dat ik een Win95 driver nodig heb. Ik gebruik XP PROF.
Ik ben niet zo handig in dit soort zaken.
Misschien is het mogelijk om de procedure iets gedetailleerder te beschrijven?

Groet,

Morisset

reintje
25 mei 2005, 22:55
De link die ik gaf was er eentje van het oude forum.... Tijger heb ik hier nog niet gezien... of hij moet al dezelfde zijn als BlackTiger....
Beetje onhandig dat ik je een link gaf waarvan we niet weten of ie goed gewerkt heeft.... Er zit wel een duidelijke instructie bij, in het Engels, dat wel.... Er staat ook bij dat PowerToys in alle Windows versies werkt....
Ik zoek nog even verder voor je.... Misschien weet iemand anders ondertussen de juiste oplossing....

reintje
25 mei 2005, 23:07
Ik neus even op het net voor je..... Heb je toevallig net een fotoprogamma geïnstalleerd? Die kan roet in het eten gooien....

reintje
25 mei 2005, 23:28
Ik hoop en denk dat dit je probleem oplost:

http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=10616

Dezelfde Vasmy die daar het antwoord weet, had op het oude forum de vraag gesteld...
Had ie de oplossing nu ook even hier gemeld, dan was jij veel eerder goed geholpen....
Dus... laat even weten als het werkt.....

Morisset
26 mei 2005, 19:52
Hallo,

De laatste link heb ik geopend en het advies toegepast. Het werkt!!!
Dank voor de gouden tip.
Blijft wel nog de vraag over: hoe kan zoiets niet meer werken?
Ik heb inderdaad een fotoprogramma geïnstalleerd, nl. Paint Shop Pro 9.0, na eerst Paint Shop Pro 7.0 te hebben verwijderd.
Kan zoiets daar inderdaad invloed op hebben? Zou toch niet mogen...
Morisset

reintje
26 mei 2005, 20:18
Mooi dat het is opgelost en dat je het nog even meldt.

Ik heb inderdaad een fotoprogramma ge�nstalleerd, nl. Paint Shop Pro 9.0, na eerst Paint Shop Pro 7.0 te hebben verwijderd.

Ja......... ik las op het net, dat sommige fotoprogramma's zo dominant zijn (ulead schijnt het te doen) dat ze er een handje van hebben andere instellingen te overrulen.... Komt ook wel voor met andere type programma's.... Als je bijvoorbeeld Nero installeert ná CloneCD werkt die laatste niet meer.
Maar goed... het is gelukkig voor elkaar gekomen.