PDA

View Full Version : Eigen MailServer

bbrink
19 mei 2005, 00:01
Ik weet hoe een mail server werkt, gebruik zelf lotus domino.
Maar mijn probleem is een eigen mailserver op "@home" ik bezit diverse domeinnamen en wil graag het mx record wijzigen naar mijn eigen server, echter blokkeerd @home poort 25!!!
is er iemand die me verder kan helpen? eventueel op een andere poort bijvoorbeeld, maar hoe geef ik dat aan bij mijn domein server?

avv
19 mei 2005, 00:15
Voor inkomend mailverkeer is dat geen probleem, maar wel voor uitgaand verkeer. Een andere poort is geen optie, want dan begrijpen de andere mailservers in de wereld jouw server niet, en zijn niet in staat om post af te leveren.

Je kan dus de MX-record naar je eigen IP laten verwijzen, en een DDNS service gebruiken voor het geval je een wisselend IP-adres hebt. Voor uitgaand mailverkeer zal je echter gebruik moeten een relayserver van @home of de SMTP-server van @home.

BlackTiger
19 mei 2005, 00:30
MX record naar je eigen ip laten wijzen helpt niet, aangezien hij dan ook op poort 25 gaat proberen verbinding te maken.
Je zult dus op zoek moeten naar een relay server. Er zijn er wel wat te vinden die de inkomende mail voor je naar een andere poort rerouten zodat je inkomende mail op een andere poort kunt ontvangen.

Het wil niet zeggen dat ze niet bestaan, maar tot nu toe heb ik nog geen service of hoster gezien die dit gratis doet.

avv
19 mei 2005, 01:00
@home heeft volgens mij inderdaad een relayserver, maar ondersteunt dit verder niet. Zelf uitzoeken dus....

BlackTiger
19 mei 2005, 01:09
Nee dat klopt, daar willen ze niet aan. Misschien dat ie wat informatie kan vinden op de site van troublesathome.nl want daar zag ik toen bij een thread die over het afsluiten van die poorten ging enkele links naar sites die dit aanboden.
Voor mij was dit toendertijd de zoveelste ergernis over @slome en de bekende druppel en ben toen overgestapt op adsl.