View Full Version : Nieuwsbrief: professioneel ontwerp.
'k wil graag per e-mail een professioneel uitziende nieuwsbrief verzenden. Dus niet zo'n geval uit Publisher, maar een fraai uitziend exemplaar waar je mee voor de dag kunt komen :-P
Iemand een suggestie?
Ga met (X)HTML aan de slag.
Maak je nieuwsbrief met behulp van je favoriete html-editor (dreamweaver, frontpage oid). Als je afbeeldingen wilt gebruiken zet je die afbeeldingen op de gratis webruimte van je internetprovider. Vervolgens link je naar die afbeeldingen zodat er een absolute link ontstaat (geen relatieve, maar met http:// enz.).
Vervolgens kopieer je de broncode van je html-pagina naar de broncode van het emailbericht. Ontvangers aan bcc toevoegen, en verzenden!
Ok thx. ik denk dat ik aardig op weg ben, maar hoe kom ik in de broncode van het emailbericht?
Gebruik makende van Outlook Express:
- Begin een nieuw emailbericht.
- Controleer onder het menuitem [ Opmaak ] of [ Rich Text (HTML) ] is geselecteerd.
- Klik in het menuitem [ Beeld ] op [ Bronbewerking ].
- Er verschijnen onderaan het emailvenster 3 tabs (Bewerken, Bron, Voorbeeld).
- Klik op de tab [ Bron ].
- Vervang alle broncode die daar staat door de broncode van je html-document.
- Klaar.
Merk op dat Windows XP Service Pack 2 eventuele afbeeldingen zal blokkeren bij de ontvangers van je nieuwsbrief. (Enkele afbeeldingen zijn geblokkeerd zodat de afzender uw computer niet gemakkelijk kan identificeren. etc.)
Daar was ik al bang voor. Werk met Outlook (2003) en daar komt deze optie niet voor.
Kan me idd herinneren deze wel eens gezien te hebben.
Of is het toch mogelijk in Outlook?
Clubphotoshop.nl
24 mei 2005, 23:05
Wekt dit ook als ik die html code in bijvoorbeeld dreamweaver kopieer, en dan als nieuwsbrief verzend (optie van mijn site) dat gaat dus automatisch, ik hoef geen ontvangers intevullen, alleen die brief erin zetten op op ok drukken.
Ik snap je vraag niet, misschien Tar wel.
Ik heb even rondgekeken in Outlook (2003) en op internet, maar er schijnt geen optie te zijn om de broncode te bewerken.
Misschien kun je alleen voor die nieuwsbrief Outlook Express gebruiken. Als je niet wil dat OE je mail gaat ophalen vul je gewoon een verkeerd adres in voor de pop3 server. Dan kun je wel verzenden via smtp, maar niet ontvangen.
Wekt dit ook als ik die html code in bijvoorbeeld dreamweaver kopieer, en dan als nieuwsbrief verzend (optie van mijn site) dat gaat dus automatisch, ik hoef geen ontvangers intevullen, alleen die brief erin zetten op op ok drukken.
Dan moet je nagaan of het programma (of webinterface) dat je voor het verzenden van de nieuwsbrief HTML ondersteunt.
Zo ja, dan kun je gewoon de broncode verzenden, zo nee, dan ontvangt de ontvanger de broncode als tekst, en daar zullen de meesten niks van snappen...
--EDIT--
Ik heb je site even bekeken, maar PHP Nuke ondersteunt standaard geen html in emailberichten. Om dat wel te kunnen moet je de broncode van een php-module aanpassen. Meer info hierover op http://phpnuke.org/modules.php?name=PHP-Nuke_HOWTO&page=allow-html-newsletter.html (engels).
sjouwer
25 mei 2005, 13:15
... Als je niet wil dat OE je mail gaat ophalen vul je gewoon een verkeerd adres in voor de pop3 server. Dan kun je wel verzenden via smtp, maar niet ontvangen.als je in de account opties instelt niet synchroniseren zal oe ook de mail niet ophalen
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.