PDA

View Full Version : Hotmail is niet meer te openen

pcidee
7 mei 2005, 20:38
Ook ik kan opeens hotmail niet meer openen. (heb al gelezen dat Cindy ook problemen heeft - diverse gemaakte opmerking ook door geneomen)
Als ik Hotmail open krijg ik de mededeling na het inloggen - In je brouwser staat het gebruik van Cookies uitgeschakeld -- Nagelopen maar deze staat wel aan.
Ik heb XP home
Aware uitvgevoerd
Virusscan McAfee uitgevoerd
Hitman gedownload en uitgevoerd

Maar het resultaat nog steeds het zelfde, graag een oplossing

zover dank

BlackTiger
8 mei 2005, 00:39
Heb je een firewall actief? Zoja, controleer deze dan eens, want vaker is het zo dat in IE wel staat dat cookies geaccepteerd moeten worden, maar dat de firewall deze blokkeert.

pcidee
8 mei 2005, 17:02
firewall nagelopen deze staat ook goed, hotmail nogmaals geprobeerd en ja het lukte alleen het was maar één keer.
Daarna weer de zelfde mededeling,- In je brouwser staat het gebruik van Cookies uitgeschakeld.

hoe verder?

BlackTiger
8 mei 2005, 20:57
Misschien een anti-spyware programma actief? Deze willen ook nogal eens cookies blokkeren zoals Spysweeper (deze zit ook in hitman pro trouwens).
Eventueel kun je hotmail.com eens opnemen bij de "vertrouwde sites".

Schakel je firewall eens uit en kijk dan eens of hij het wel goed blijft doen, zoja, zit het probleem toch ergens in je firewall instellingen, zonee, dan is er nog iets anders wat blokt.

pcidee
8 mei 2005, 21:27
blacktiger

Het probleem was al voor dat ik Hitman heb gedownload dus dat kan het niet zijn, firewall heb ik ook uitgeschakeld geprobeerd ook dat hielp niet.

Het is wel moeilijk te vinden maar hoe verder met zoeken ik zou het niet weten

BlackTiger
8 mei 2005, 21:34
Configuratiescherm->internet opties, dan tabblad beveiliging.
Klik op "vertrouwde websites".
Klik op het knopje "websites"
Type in het vak "http://www.hotmail.com" en klik op "toevoegen" en klik op OK.

Kijk ook even op je tabblad "privacy" of je schuifbalk daar niet te hoog staat, zet hem op "normaal" anders.

Hopelijk helpt dit dan.

Cindy
9 mei 2005, 21:31
Black tiger, ik heb jouw tip ook geprobeerd, maar ook... helaas...
Ik denk toch dat het iets in de computer zelf is, ook omdat ie bij "help en
ondersteuning" dezelfde melding geeft. M.i. heeft het niets met internet te maken, maar iets in de hardware ofzo ?
Ik denk toch dat ik er eens een professioneel iemand naar moet laten kijken.
Ben er inmiddels wel achter dat ik mijn hotmail kan lezen via Outlook (deze heeft ook al tijden een fout op de pagina, waardoor ik dus niets kan versturen, maar wel mijn mail kan lezen, is in ieder geval wat !)
Kan nl. wel hotmail op het werk gebruiken, maar m'n mailbox zit elke keer zo vol na het weekend...

BlackTiger
9 mei 2005, 22:02
Lijkt mij bijzonder stug dat dit met hardware te maken zou hebben. De melding omtrent de cookies is immers duidelijk.
Maarja, ik kan van hieraf ook niet in je pc kijken waar het probleem blijft hangen dus helaas, meer oplossingen kan ik je op het moment niet bieden.

BlackTiger
9 mei 2005, 22:07
Toch nog iets om te proberen.
Het probleem van Cindy is trouwens heel anders, die heeft een explorer error foutmelding, dat kan weer vanalles zijn.

Ga nog eens naar die internet opties, tabblad privacy en dan knop geavanceerd. Wat gebeurt er als je het vinkje zet bij "automatische cookie-verwerking opheffen" en dan bij beide kolommen Accepteren aanvinkt, daarna toepassen en OK.
Werkt het dan wel?

Cindy
10 mei 2005, 19:24
Werkt helaas ook niet Black tiger, maar in ieder wel bedankt voor het
meedenken !!

pcidee
10 mei 2005, 21:15
Config
Internetopties
Inhoud
Internet restricties
Inschakelen
Goedgekeurde website’s
(Type http://www.hotmail.com)
Wachtwoord bepalen.
Ok (Ingeschakeld)

Als ik deze volgorde gebruik dan kan ik wel in mijn hotmail komen, alleen wordt er steeds om het wachtwoord gevraagd wat ik moest opgeven.
Als dat dan 1 x wordt gevraagd maar het is wel +/- 10 keer en bij iedere nieuwe website komt weer de vraag om het wachtwoord.
Dus dit is ook niet de oplossing en maar weer uitgeschakeld.
MSN Messinger verwijderd om eens te kijken of dat zou helpen maar nee dat was ook niets dus er maar weer opgezet.

pcidee
10 mei 2005, 21:28
Configuratiescherm->internet opties, dan tabblad beveiliging.
Klik op "vertrouwde websites".
Klik op het knopje "websites"
Type in het vak "https://www.hotmail.com" en klik op "toevoegen" en klik op OK.

Kijk ook even op je tabblad "privacy" of je schuifbalk daar niet te hoog staat, zet hem op "normaal" anders.

Hopelijk helpt dit dan.

Jammer dit lukt ook niet, komt weer

BlackTiger
10 mei 2005, 21:53
Als ik deze volgorde gebruik dan kan ik wel in mijn hotmail komen
Aha... dat opent perspectief. De optie met alle cookies acceptere hielp dus niet.

Maar met restricties werkt het wel, het wachtwoord is dan het restrictie wachtwoord neem ik aan.
Deze overruled dus de normale settings. Potverdikke zeg, het is wel een apart probleem.:)
Momenteel weet ik zo even geen nieuwe grappen om te proberen, maar ik ga er wel verder over denken.

Ik neem aan dat het ook niet helpt als je de hele /windows/temp directory eens leegkiept en via de internet opties in het configuratiescherm de hele handel leeggooit, dus tijdelijke bestanden incl. offline items en alle cookies verwijderen?

pcidee
11 mei 2005, 17:22
BlackTiger,
Zoals je schreef heb ik het volgende gedaan,
Extra
Internetopties
Cookies verwijderen
Bestanden verwijderen
Geschiedenis wissen
En zowaar ik kan mijn Hotmail weer openen.
Hoe zou dit probleem nu hebben kunnen ontstaan?
Heel erg bedankt voor alles. :-)
PcIdee

BlackTiger
11 mei 2005, 18:08
Ah gelukkig, da's fijn om te horen.
Hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan? Waarschijnlijk heeft windows zicht verslikt in een cookie, deze is blijven staan, terwijl deze weg had moeten gaan.

Indien je probeert in te loggen, word er gekeken naar de cookies of je geen sessie hebt open staan, er word een cookie gezien, deze cookie is echter veroudert en dus verlopen en vanwege het feit dat er al een cookie is die over zo'n hotmail sessie gaat, word er geen nieuwe bij geschreven.
Ik kan je echter niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk zo gebeurd is, dit is de theoretische kant van wat een oorzaak zou kunnen zijn, de meest voor de hand liggende zoals mij dat persoonlijk lijkt.

Het komt wel eens vaker voor (niet alleen bij hotmail) dat er een probleempje ontstaat met cookies en het verholpen is als de zaak eens leeg gemaakt word. Wat de exacte reden of oorzaak is... geen idee... het is en blijft windows.:)

pcidee
11 mei 2005, 18:59
Ja het blijft zeker Window's
Nadat ik de Pc heb uitgeschakeld en nu meer aan is het probleem weer terug, weer alles verwijderd maar nu lukt het niet.
Ik zou bijna de (co) de deur uit doen, maar dat gaat ook weer iets te ver.

BlackTiger
11 mei 2005, 19:02
Nee he... :-(
Hadden we eindelijk gedacht dat we het hadden.... nog mis geschoten.
Sorry, m'n assortiment oplossingen is nu ook even leeg. :-S

Cindy
22 juni 2005, 19:03
Toch nog even hierop terugkomen, bij mij doet ie het opeens weer !
Kreeg laatst een melding van microsoft, dat ze een ernstige fout hadden gevonden en hersteld, verder niet bij nagedacht, en ineens kan ik weer in hotmail zie ik net ! Van de week kwam ik erachter dat ik ook weer kon mailen via outlook (had m''n hotmail daarin geimporteerd, maar die gaf ook elke keer een foutmelding, zodat ik alleen mail kon lezen, niet versturen)
Dus ik ben weer helemaal blij ! :-)

BlackTiger
22 juni 2005, 19:57
Een melding van Microsoft? Met de updates ofzo? Is wel apart.
Overigens ook wel grappig dat je ook weer kunt mailen via Outlook.
Ik vind het fijn dat het weer werkt en ook heel erg aardig dat je er nog op terug bent gekomen om er melding van te maken. Mocht je nog weten waar die melding van Microsoft opeens vandaan kwam zou dat fijn zijn om te weten, mocht je dat niet weten, naja, niets aan te doen.

In elk geval erg fijn dat je nog even iets liet weten! (Y)

Cindy
23 juni 2005, 07:19
Hoi Blacktiger, geen idee waar die melding vandaan kwam ! Mijn computer deed ineens raar, liep vast op internet enzo, toen heb ik mijn computer opnieuw opgestart (heb hem eigenlijk standaard aan staan, heb nl. internet via de kabel) en toen ineens kwam ie met die melding.
Maar wel goed natuurlijk, dat ie een fout heeft gevonden ! Ben allang blij dat alles weer werkt, was net van plan om hem eens naar de computer"dokter" te brengen...

BlackTiger
23 juni 2005, 10:51
Misschien in dat geval ergens een hickupje geweest op de HD, dan kan hij bij het herstarten wel eens een scan doen en een fout vinden.
Anyway, goed dat het opgelost is en net op tijd ook zo te lezen, scheelt je alweer computer dokterskosten.:)

E.F.Klinga
29 juni 2005, 16:42
Helaas kan ook ik Hotmail niet meer bereiken. De melding die ik via Outlook Express krijg is: Het downloaden van kopteksten voor de map Postvak IN is niet voltooid. Account: 'Hotmail', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Reactie van server: '', Poort: 0, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 12002, Foutnummer: 0x800CCC19.
Het heeft m.i. met een "timeout" te maken. Maar wat te doen?

FooBar
29 juni 2005, 19:18
Halfuurtje wachten, en dan opnieuw proberen...

Ik heb zo vaak een foutmelding voor hotmail in OE...de keer daarna doet 'ie het gewoon weer...

E.F.Klinga
29 juni 2005, 21:32
Helaas duurt de storing nu al zo'n 48 uur......!
Volgens mij is het probleem ontstaan na de installatie van Microsoft Antispyware. Ik heb dit programma inmiddels weer verwijderd maar het probleem blijft bestaan.
Ook kan ik Hotmailpagina niet via IE niet opvragen; de pagina is niet beschikbaar.

FooBar
30 juni 2005, 12:12
Dan is er inderdaad iets anders aan de hand dan een standaard-storinkje...

Heb je al geprobeerd of het verwijderen en opnieuw toevoegen van het hotmail-account in OE enig nut heeft?