PDA

View Full Version : Beveiligingswaarschuwing bij verzenden email

neptunus
7 mei 2005, 18:38
Hallo allemaal,
Ik heb een Compaq Presario 2100 met besturing Windows XP SP2. Voor het verzenden en ontvangen van email gebruik ik Outlook Express. Als ik een bestand via email wil verzenden (bijv. een .exe bestand) dan krijg ik van Norton 2004 een melding dat de email een beveiligingsrisico vormt. Als ik bijv. een Worddocument wil verzenden, krijg ik deze melding niet (deze worden ook ongeschonden afgeleverd). Als ik de "besmette" email toch verzend, wordt deze bij de ontvanger verwijderd. Ik heb diverse virusscanners gerund (Norton 2004 op pc en via online scanner; Avast) en heb ook Hitman Pro laten zoeken; maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ook heb ik de beveiligingsinstellingen in het optiemenu van Outlook Express gewijzigd (extra - opties - tabblad beveiliging), maar helaas biedt ook dit geen soelaas.
Is er misschien iemand die weet wat ik nog kan proberen?
Alvast dank voor jullie reactie!

BlackTiger
7 mei 2005, 18:46
Volgens mij is hier niets aan de hand. Norton geeft de melding dat de file een beveiligingsrisico vormt. Dat wil niet perse zeggen dat er ook iets aan de hand is, maar dat gebeurt omdat executables (bijv. .exe en .com bestanden) vaker voorzien zijn van ongewenste zaken.
Het feit dat de file bij de ontvanger verwijdert wordt, is een strenge instelling bij de ontvanger waarbij de virusscanner of regels van de ontvanger zorgen dat er geen uitvoerbare bestanden (executables) geaccepteerd worden.

Wat je kunt proberen is het volgende. Installeer een inpak programma zoals winrar en/of winzip.
Pak het exe bestand daarmee in, met winrar krijg je dan een .rar bestand en met winzip krijg je een .zip bestand.
De meeste mensen kunnen hier zonder problemen mee omgaan. Als .exe bestanden ingepakt zijn worden ze vaker doorgelaten en heb je derhalve ook meer kans dat hij dan wel bij de ontvanger aankomt.

neptunus
7 mei 2005, 19:17
Hartelijk dank voor je reactie, Black Tiger. Ik heb je suggesties uitgeprobeerd en t werkt. Mijn probleem is opgelost!

BlackTiger
7 mei 2005, 20:17
Geweldig. Graag gedaan!