View Full Version : xs4all DNS servers
robin00007
7 mei 2005, 14:50
Hallo,
Weet iemand hoeland de DNS servers van xs4all nodig hebben om te initaliseren, ik heb namelijk een mail server (SMTP server) geinstalleerd op mijn PC, alleen als ik dus de pagina localhost/mail.php open, dan stuurt hij hem wel weg volgens merak mail server, alleen het mailtje komt nooit aan.
Ik denk zelf dat dit met de DNS servers te maken heeft.... maar weet dus iemand hoelang dit duurt
Robin
BlackTiger
7 mei 2005, 17:11
Daarvoor moet je zelf een DNS entry maken om je mailserver bekend te maken.
Als je binnen xs4all werkt, gebeurd de update vrijwel meteen.
Naar andere netwerken kan een dns update 24 tot 48 uur duren, in de slechtste gevallen 72 uur maar dat komt vrij weinig voor.
robin00007
7 mei 2005, 17:23
En hoe maak je zelf zo'n DNS entry
BlackTiger
7 mei 2005, 17:31
Daarvoor moet je toegang hebben tot de DNS en die zul je niet hebben neem ik aan. In dat geval is er nog de mogelijkheid dat je zelf een DNS server gaat draaien maar dan moet je wel een eigen domeinnaam hebben, of zo'n gratis naam zoals dhs.org of dyndns.org (ik noem maar iets).
Een DNS entry voor een mailserver ziet er ongeveer zo uit:
MX 10 mail.robin.dhs.org.
Bij xs4all krijg je geloof ik hostnamen, zoals robin.xs4all.nl (voorbeeld). Je zou even met xs4all moeten bellen om te vragen of ze dat bij die gegevens erbij kunnen plaatsen maar providers kennende zullen ze je dan vertellen dat ze dit alleen doen als je een domein bij hun neemt en dat is over het algemeen een stuk duurder dan een dyndns.org domeintje of no-ip.org of zoiets.
Je zult inderdaad een domeinnaam moeten hebben. XS4All zal je zeker niet toelaten om DNS records aan te maken.
robin00007
7 mei 2005, 22:49
Ow, oke ik heb een mailtje gestuurd naar xs4all, nog geen reactie teruggehad uiteraard he i's weekend!
maar nog iets, ik heb dus een domein (www.websitebegin.nl) en dat gaat naar mijn webserver (http://80.126.93.98/websitebegin/) kan je daar ook niks mee doen?
Dan moet je dat instellen bij de DNS van je hostingprovider, waar je de website hebt. Daar mag je namelijk vaak wel zelf of door hen MX-records aan laten maken. Zo heb ik dat ook gedaan.
Dit is dus onafhankelijk van je internetprovider.
robin00007
7 mei 2005, 23:20
Ja... oke maar ik heb het idee dat dit allemaal meer is voor de pop3, en het gaat mij alleen om de mail server
Want als ik dus een bestandje open met mail() dan zie ik ook norton het bericht scannen, maar hij komt dus gewoon niet aan
Mara... moet ik dus een e-mail sturen naar xs4all, of hosting bedrijf (subhosting)
Zoja, wat moet ik dan precies vragen?
Hosting bedrijf, en vragen of ze een MX-record met hoge preferentie (MX=10) willen aanmaken met jouw IP-adres. Dat is dan bedoeld zodat jouw server gezien wordt. Xs4all kan hier niets voor je doen, dit heeft namelijk niets met hun te maken.
robin00007
8 mei 2005, 09:01
Ik heb gemaild: gelijk een reactie terug gehad
Het mx record is aangepast naar 80.126.93.98
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Robin Kuijpers [mailto:#####]
Verzonden: Saturday, May 07, 2005 11:22 PM
Aan: support@subhosting.nl
Onderwerp: SMTP server
Hallo,
Ik heb bij u mijn website www.websitebegin.nl geregistreerd (alleen .nl adres) en nu heb ik dus op mijn server een SMTP server geinstalleerd, deze wil niet werken zonder DNS servers, kan ik bij u MX-records aanmaken, of kunt u iets regelen, dat ik DNS servers aan de praat krijg
Mijn ip adres: 80.126.93.98
mvg
Robin
maar.... wat nu?
Robin ik zou mijn mail adres uit die post halen, voor je het weet heb je spam of andere flauwe gein in je mailbox liggen.
robin00007
8 mei 2005, 09:25
Robin ik zou mijn mail adres uit die post halen, voor je het weet heb je spam of andere flauwe gein in je mailbox liggen.Ja.... heb ik gedaan!
Robin ik zou mijn mail adres uit die post halen, voor je het weet heb je spam of andere flauwe gein in je mailbox liggen.Ja.... heb ik gedaan!Oke! ;-)
BlackTiger
9 mei 2005, 18:34
maar.... wat nu?
Nu gewoon afwachten tot ie door de DNS is, max 48 uur en dan kun je je mailserver gebruiken.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.