View Full Version : 80072ee7 foutmelding
elzenberg
5 mei 2005, 18:15
ik heb msn messenger geinstalleerd en sindsdien gaat het fout bij opstarten. ik krijg foutmelding 80072ee7, als ik naar help ga, wordt ik verwezen naar system32/zonelabs
echter zone labs wenst niet verwijderd te worden
ik heb geprobeerd met de firewall etc uitschakelen, maar dan nog blijft het probleem aanwezig, zone labs opnieuw installeren en dan uninstallen, ook niet gelukt
ik kan wel gewoon msn explorer en via outlook op intenet alleen niet chatten
wie helpt ??? :-S
Deinstalleer MSN Messenger.
elzenberg
5 mei 2005, 18:20
done that, maar als ik dan opnieuw instaleer blijft het probleem
BlackTiger
6 mei 2005, 00:25
http://www.msn-problems.com/solve-msn-messenger-problem/sign-in/msn-7/msn-messenger-sign-in-80072ee7.php
Hier staat de oplossing in het Engels.
Zone-alarm kun je wel degelijk verwijderen, netjes via software in het configuratiescherm en dan uninstallen.
Goede kans echter dat er nog een tweede firewall draait (die van windows misschien) die het dan op zijn beurt weer tegen houdt.
Het kan ook nog een proxy instelling zijn, volgens bovengenoemde link.
Dat lijkt me echter minder omdat er naar zonelabs verwezen word in de melding die jij krijgt.
In dat geval in zonealarm zelf gaan kijken, bij programma's, daar zul je dan waarschijnlijk ergens msnmgr of iets in die geest tegen komen, rechts ernaast zal dan een kruisje staan dat ie geblokt is, daar moet je dan "toestaan" van maken zodat er een groen vinkje komt te staan.
Anders zonealarm netjes de-installeren en geen instellingen bewaren.
Dan kun je hem nadien weer installeren en bij het opstarten van msn zal hij je ook vragen of het toegestaan is of niet en kun je de actie toestaan.
elzenberg
6 mei 2005, 19:32
Ook dat had ik al geprobeerd maar zels dat heeft niet geholpen.
Het schijnt echt specifiek een probmeen te zijn voor zone labs met de combinatie msn messenger 7.0.
Kortom ik heb de makkelijkste oplossing maar gedaan, 7.0 erafgesmoten en een oudere versie gedownload van internet, en jawel, ik kan weer chatten.
Het is niet de correcte oplossing, maar het werkt wel. :P :P
bedankt voor de hulp
:P :P
linkpartners
15 januari 2006, 19:59
je kan nu ook msn 7.5 en/of/ plus downloaden. En als het weer voorkomt een weer wachten, en dan moet die het weer doen :-)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.