View Full Version : DBX-bestanden
Pandora
27 april 2005, 13:30
Hallo,
Ik heb sinds kort Windows XP SP-2 op mijn pc geinstalleerd over Windows 98. Voordat ik dit deed heb ik eerst al mijn Outlook bestanden opgeslagen.
Nu staan deze op XP als DBX bestanden, maar ik krijg ze niet geopend. Wie weet raad ?
B.v.d.
Groeten,
Pandora
sjouwer
27 april 2005, 16:34
natuurlijk krijg je ze niet open
hierin staan de betreffende e-mails achterelkaar
alleen oe krijgt die open
er staan als je nog niet de e-mails gecomprimeerd heb ook de verwijderde mails nog in
.dbx-bestanden: dan hebben we het over Outlook Express en niet over Outlook! Om je berichten weer te kunnen openen moet je ze plaatsen in het archief van Outlook Express (O.E.). Waar vind je dat archief? Extra>Opties>tabblad Onderhoud>Archiefmap...: daar staat het. Daar zet je de .dbx-bestanden neer. Als daarna alle mappen dubbel staan (waarbij er bij de dubbele een 1 achter staat) dan haal je de lege mappen weg. Het kan zijn dat de nieuwe mappen een 1 kregen toegevoegd: haal die middels rechtsklikken>naam wijzigen weg. Dan moet het weer werken.
janlis
28 april 2005, 16:41
Of wat ook wel wil lukken.
Maak in de standaard outlookmap meestal:
C:\Document and Setting\”gebruikersnaam” \Application Data\Identities\{ een hele hoop cijfers}\Microsoft\Outlook Express. o.i..d. de gehele tree welke jij in gebruik had. Dus werkelijk elke "eigen" map en submap er bij aanmaken. Niet de bestaande zoals Postvak in/uit concepten enz. deze laat je gewoon staan. Dat je mappen leeg zijn maakt niets uit.
B: Zet deze map met verkenner op je scherm, plaats de map met de oude .dbx bestanden er naast en sleep nu alle bestanden naar de standaard outlook map. Je krijgt de melding dat de mappen reeds bestaan doch niets van aantrekken gewoon "vervangen" . Windhoos zet dan jouw eigen mappen met de .dbx bestanden terug en klaar is Kees. Alle mail staan er weer in. Ik heb dit later nog diverse malen toegepast en steeds ging dit prima zo. Ik hoop dat het bij jou ook gaat.
Het overzetten van dbx bestanden is tot op heden nog steeds een zoekplaatje, daar zou windhoos best eens wat aan mogen doen.
Veel Suc6
WallyvdW
18 september 2005, 00:50
.dbx-bestanden: dan hebben we het over Outlook Express en niet over Outlook! Om je berichten weer te kunnen openen moet je ze plaatsen in het archief van Outlook Express (O.E.). Waar vind je dat archief? Extra>Opties>tabblad Onderhoud>Archiefmap...: daar staat het. Daar zet je de .dbx-bestanden neer. Als daarna alle mappen dubbel staan (waarbij er bij de dubbele een 1 achter staat) dan haal je de lege mappen weg. Het kan zijn dat de nieuwe mappen een 1 kregen toegevoegd: haal die middels rechtsklikken>naam wijzigen weg. Dan moet het weer werken.
Heb dit geprobeerd, maar als ik dan oe weer open, maakt ie gewoon weer lege mappen aan met die (1) erachter. Kortom, het wil me niet lukken m'n "oude" mailtjes terug te zetten. Iemand??
BlackTiger
18 september 2005, 01:20
Kijk waar je .dbx bestanden staan. Haal alles met een 1 weg.
Neem nu je verkenner, selecteer de backup .dbx bestanden en kopieer deze.
Plak deze weer in de directory waar die van de nieuwe installatie staan.
Overschrijf die wat er in staan, dus niks importeren of dubbele toestanden met een 1 erachter, gewoon overschrijven.
Daarna pas open je Outlook Expres en hupsa, alles is er weer.
Ohja, het beste kun je voordat je begint zorgen dat Outlook Expres dus -niet- geopend is en liefst ook alle Internet Explorer vensters sluiten.
WallyvdW
18 september 2005, 13:06
Bij mij gaat het niet om een nieuwe installatie, maar hij was leeg na (vermoedelijk) gecomprimeerd te hebben. Al m'n oude mailtjes staan nog wel op de HD namelijk in de directory waar ze horen te staan. Maar ik ga ff kijken of het lukt.
Edit:
---> Helaas...... (cry)
Iemand verder nog tips nav mijn verhaal?
BlackTiger
18 september 2005, 19:02
En ze hebben wel de juiste namen? Dus bijv. "Postvak in.dbx" etc.?
WallyvdW
18 september 2005, 19:40
Zie jpeg (http://people.zeelandnet.nl/wwerfhorst/voorbeeldje.JPG)
De originelen staan er ook. Heb ze al kweenie hoeveel hernoemd etc. zoals omschreven. Maar helaas. Hij maakt elke keer weer die (1)-tjes aan....
Ik ga me dan ook steeds meer afvragen OF het wel met comprimeren te maken heeft.... Wel heeft OE de laatste tijd vaak gevraagd om te comprimeren. Ik drukte toen een keer op "annuleren" en toen waren alle meeltjes ineens weg.
BlackTiger
19 september 2005, 00:49
Nee maar zo gaat het ook weer werken, die 1tjes mogen er niet komen te staan. Hij moet ze echt overschrijven, nu ziet het er uit alsof hij steeds copieen maakt.
Dus daar gaat ergens iets mis en dan werkt het ook niet inderdaad.
WallyvdW
19 september 2005, 08:19
Nee maar zo gaat het ook weer werken, die 1tjes mogen er niet komen te staan. Hij moet ze echt overschrijven, nu ziet het er uit alsof hij steeds copieen maakt.
Heb ik ook al gedaan (originelen naar andere map gekopieerd, map van OE leeg gemaakt, originelen weer terugzetten en OE weer opstarten), maar helaas. de pc gaat dan wel bestanden kopieren voordat OE daadwerkelijk opent, maar dan is nog altijd alles leeg.
ctrlaltdelete
19 september 2005, 14:29
Heb je ook al een poging gedaan om de berichten via Outlook Express te importeren??
Bestand > importeren > berichten > (kies outlook express 6 als je die gebruikte) , dan kiezen voor "E-mail uit een OE6-archiefmap importeren > map opzoeken enz....
WallyvdW
19 september 2005, 15:12
Yep. En ook dat lukte niet. Weet de preciese melding niet meer uit m'n hoofd. Zal die straks hier posten.
WallyvdW
19 september 2005, 18:08
Yep. En ook dat lukte niet. Weet de preciese melding niet meer uit m'n hoofd. Zal die straks hier posten.
De melding is:
"Het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door Outlook Express." :-?
Gamequest
28 februari 2008, 20:32
Ik heb hetzelfde probleem.
Wat ik nu ga doen is Outlook Express controleren m.b.v. de OEM recovery cd rom.
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik service pack 3 heb gedownload in de haast. (Zal wel de beta versie zijn die je alleen krijgt bij het "Microsoft Silverlight project").
Hopelijk werpt deze info het nodige extra licht op de zaak.
Laat even weten als er oplossingen zijn gevonden.
Oh ja, nog een detail: Outlook Express staat er bij ons in het nederlands op, maar als ik extra>opties doe, heet het tabblad onderhoud plotseling maintenance
Ga nu dus sfc /scannow uitvoeren in start>uitvoeren (run).
...
Plaats nu Cd-rom van Windows Xp Professional Setup.....
...
Ik heb home edition!
Natuurlijk geeft hij de foutmelding dat ik de verkeerde cd-rom heb geplaatst.
Ook al staat er home edition op de pc en is dat de cd die ik erin heb zitten.
Ga maar eens service pack 3 verwijderen.
Greetz Gamequest
Gamequest
28 februari 2008, 20:44
Ja hoor, een post van 3 jaar geleden!
Even overheen gelezen 5 en 8 lijken ook wel een beetje op elkaar :)
Is er nooit een oplossing gevonden ofzo?
erikdenhouter
28 februari 2008, 20:57
Waar gaat het precies om ? Heb je DBX bestanden die je in Outlook Express wil toevoegen ?
Gamequest
1 maart 2008, 01:04
Waar gaat het precies om ? Heb je DBX bestanden die je in Outlook Express wil toevoegen ?
Nou, Plotseling zijn er geen mappen en mails meer te vinden in Outlook Express 6.0
Nu heb ik het 1 en ander aan installaties verwijderd, ongedaan gemaakt en herstelpunten gewijzigd.
Heetf niet veel uitgehaald.
Ik ga morgen even kijken of ik de dbx bestanden wel kan benaderen in mailnavigator (gisteren gedownload).
Dan kan ik ze hopelijk exporteren, een nieuw profiel aanmaken in Outlook Express en vervolgens alles importeren in Outlook Express.
Hopelijk kan mijn moeder haar mail dan weer terug vinden.
erikdenhouter
1 maart 2008, 09:39
Nou, Plotseling zijn er geen mappen en mails meer te vinden in Outlook Express 6.0
Maar de .DBX zelf zijn wel te vinden op schijf ?
Meestal in:
C:\Documents and Settings\[gebruiker]\Local Settings\Application Data\Identities\{lang nummer}\Microsoft\Outlook Express
Maar aan je kennis van het programma te zien weet je dat geloof ik wel.
Altijd eerst daar kijken bij problemen, dan kan je voordat je probeert een backup van die hele map maken.
Lees dit eens voor begrip over corruptie in Outlook Express bestanden:
http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/filecorruption.mspx
Gaat het om maar één map (geen sub's, of je behandelt iedere .DBX gewoon apart) dan kan je dit proberen:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=45262&highlight=.dbx
Gamequest
8 november 2008, 16:24
Bedankt voor de reactie.
Beetje laat om te reageren misschien, maar beter laat dan nooit:)
Ik heb het niet meer voor elkaar gekregen.
In het vervolg de boel wat beter backuppen maar.
erikdenhouter
8 november 2008, 18:24
Een topic met tijd-gaten :p
Jammer dat het niet gelukt is.
Als je het nog niet wist:
als een bericht verwijderd wordt, dan blijft in het data-base bestand (.DBX) een lege plek over.
Over tijd is het daarom nodig om zulke bestanden te ontdoen van die lege plekken, en dat doe je door te comprimeren, waarna alle overgebleven berichten weer netjes aan één in een kleiner bestand staan.
De kans op corruptie is daarmee kleiner geworden.
Onder "Bestand - map" staat de mogelijkheid om de map (of alle mappen) te comprimeren.
Ik zou dat wel doen terwijl je off line bent, zodat het programma niet onderbroken kan worden. Dat maakt de kans op fouten kleiner.
Je kan (daarbij) ook even de netwerkkaart uitschakelen.
Een backup maken kan je uiteraard ook beter na het comprimeren doen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.