PDA

View Full Version : Outlook en format

Guikie
21 april 2005, 17:18
Hallo,

Het is weer eens tijd om mijn pc te formatteren.
Nu wil ik mijn adresboek en berichten bewaren.
Adreslijst heb ik volgens mij al bewaard, maar nu de berichten nog
die in de mappen staan. Ik heb bepaalde dingen gelezen over
C://windows/application data/ enz enz
maar die kan ik bij mij niet vinden op de pc.

Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt
Guikie

Droopy
21 april 2005, 20:35
Wat voor mail programma gebruik je? Outlook express of outlook?

EDJ
22 april 2005, 08:03
Die map application data zit in je profiel waarmee je op de pc inlogt.
Deze is in xp te vinden onder documents and setting/gebruikersnaam
Dit is een verborgen folder dus je moet de instellingen van je verkenner zo zetten dat alle bestanden worden weergegeven
Hier staat alles.

Wat makkelijk is om op je vraag terug te komen is alle mail/contactpersonen enz te exporteren naar een .pst file zodat je deze op de geformateerde pc weer te importeren is
Klik binnen outlook op bestan en kies dan exporteren
weer exporteren naar een bestand kiezen en dan letten op de extensie .pst
je kan nu kiezen wat je wil exporteren personal adres book/mail enz
LET OP! selecteer het vakje inclusief submappen/onderliggend folders
per onderdeel moet je deze exportslag doen
dus 1 voor alleen contactpersonen
1 voor alleeen je gehele inbox
enz

Eric

Guikie
25 april 2005, 21:04
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is wel gelukt. Heb eindelijk de map gevonden waar het in staat en die gekopieerd naar een andere schijf. Maar dat exporteren is niet gelukt. Hij wil van Outlook naar microsoft express of een andere. Ik gebruik Outlook express 6.
Hij geeft aan fout bij initialiseren MAPI

Jorik
26 april 2005, 18:25
Outlook Express heeft de functie om te exporteren naar een bestand niet, dit heeft enkel Microsoft Outlook (de betaalversie van OE)

Nebur
22 juni 2005, 21:19
Bij mij lukt het dus niet.
Ik heb een windows 98 computer met outlook express. Exporteren gaat dus niet lukken, maar die map kan ik in mijn documenten niet zien! wie kan me helpen

pappaharry
22 juni 2005, 22:32
Om de berichten te vinden: Eerst in verkenner:in de bovenbalk: extra / mapopties / beeld / alle mappen weergeven ; als je dan gaat naar :C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{383D4DC...etc... }\Microsoft \ Outlook Express vind je in die laatste submap je berichten (als DBX-files); die kun je compleet copiëren, bijv. naar een CD-rw. Alles uit de map Outlook Express (onder program files) daar ook naar toe brengen; dan is alles veilig bewaard.
Als je berichten later wilt terugzetten, maak dan een tijdelijke map op de C-schijf en breng ze daarheen. Check dan (voordat je de dbx-files weer op de oude plek terug zet) eerst even onder 'eigenschappen' (rechter muisknop) of ze niet toevallig op 'read-only' staan (zonodig veranderen in 'archive'). Zo ben ik nog nooit wat kwijtgeraakt...

Nebur
23 juni 2005, 08:56
ok, bedankt ik ga het gelijk proberen.
die map die outlook gebruik om de mailtjes op te slaan had ik ook al gevonden, maar in die map staan maar een stuk of 20 van die dbx files dus dik dacht dat dat wat anders was. In de mailbox staan er namelijk bijna 200.
Volgens u is het dus zo dat ik gewoon die map kan verplaatsen zonder dat ik 1 email mis..

pappaharry
23 juni 2005, 22:33
Oeps, ik was er even niet... Je gelóóft niet wat er allemaal in die dbx-files past (kijk maar naar de grootte).Bij mij zit wel mooi 30Mb aan bewaarde mailtjes in pakweg 50 submappen. Oudere mails die ik persé wil bewaren heb ik in een aparte map veilig-gesteld. Ook als O.E. niet 'aan-staat' kan ik ze dan teruglezen met DBXtract (freeware). Die pakt elke map uit en dan krijg ik ritsen mails in originele staat. Voor het gemak: http://www.updatexp.com/tip23.html
succes !

Nebur
27 juni 2005, 21:59
ok bedankt, nu geloof ik je!
bedankt voor alle moeite