PDA

View Full Version : bepaalde emails ophalen

Snuggy
8 april 2005, 09:57
hallo,

ik gebruik outlook express om mijn emails op te halen. Als ik mijn emails ophaal zitten er vaak voor mij vreemde personen tussen die een virus sturen. Wat ik nu wil is dat wanneer ik mijn emails ophaal alleen de mailtjes worden opgehaald van de personen die in mijn adresboek staan, zodat de mailtjes van de vreemde personen gewoon blijven staan waar ze staan. ik maak ook gebruik van Spamihilator, deze filtert wel de email maar als ik de emails gaat ophalen en deze controleert op spam haalt hij toch de emails binnen op de computer waardoor ik de virussen alsnog krijg.

Kortom wat ik nu wil is dat alleen de mailtjes van de personen in mijn adresboek worden opgehaald en de andere mailtjes niet.

wie weet hier een antwoord op? alvast bedankt.

woody
8 april 2005, 11:19
in outlook express zou ik het niet weten .
maar b.v. incredimail heeft een junkfilter als je die aanzet krijg je het resultaat wat jij probeert te halen met outlook.
voor zover ik weet beschikt outlook niet over deze functie maar kan het mis hebben.

reintje
8 april 2005, 11:52
Ik weet ook niet of het kan wat je wilt.... wat wel kan is Mailwasher gebruiken of Webmail. Dan kun je op de server al je mail deleten.....

Ervé
8 april 2005, 13:49
Hallo ,

Klik met rechtermuisknop op picto van Spamihilator (rechtsonder in de taakbalk ). Bij instellingen kun je onder afzenders nog wel het een en ander instellen . Importeer bij vrienden je adresboek en bij geblokkeerde afzenders "berichten van geblokkeerde afzenders niet ophalen" aanvinken . Dit scheelt al wat . Handmatig kun je daar evt. nog binnenkomende mail aangeven als ongewenst . Bij filtereigenschappen vind je plug-ins . Klik op "more plugins" . Er wordt dan een lijst geďmporteerd en in jouw geval kun je dan dus alles aanklikken .
Spam of virus zijn 2 heel verschillende dingen . Je zult sowieso een goede virusscanner moeten hebben !

Succes er mee !