PDA

View Full Version : Dezelfde e-mail ontvangen op twee pc's

grangehommes
2 april 2005, 21:58
Beste computerfreaks,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb twee pc's in huis opgesteld. Een boven en een beneden met een draadloze verbinding gekoppeld aan een kabelmodem. Ik heb bij beide pc’s outlook express ingesteld op de juiste manier. Echter als ik e-mail ontvang, dan ontvang ik de mail maar op één pc. Is het mogelijk de handel zodanig in te stellen, dat ik dezelfde mail op beide pc's kan ontvangen?? De ene draait op Windows98 de andere op Windows XP.
Bij voorbaat dank voor de moeite!

Groeten Piet

Leon
2 april 2005, 22:14
volgens mij is dit niet mogelijk met Outlook, maar je zou ze bv in een gedeelde map kunnen opslaan en dan kopieeren naar de 2e pc.

*dit weet ik niet zeker*
Wat je zou kunnen proberen is om een kopie te downloaden naar je computer en niet het originele bericht. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar met Gmail van google is dit mogelijk. Daar dl je een kopie en het origineel blijft op de server.

Agapi
2 april 2005, 22:25
Berichten achterlaten op de server (of juist niet)

Ga naar Extra (Tools) Accounts klik op standaard e-mail account en vervolgens op eigenschappen, tabblad geavanceerd en hier vinkje weghalen of juist plaatsen, al naar de wens bij Een kopie van berichten op de server achterlaten.

Wat ik je zou kunnen adviseren is deze berichten bijvoorbeeld na 5 - 10 dagen automatisch te laten verwijderen van de server. Hiermee houd je je maibox van je provider ook klein. Alleen tijdens afwezigheid van meer dan 5 - 10 zou het wel eens zo kunnen zijn dat je maar op één machine de mail hebt. Kan je oplossen door de dagen te verhogen bv.

grangehommes
3 april 2005, 13:56
Ik betwijfel of mijn vraag goed is overgekomen. Voorbeeld: Ik bestel iets bij een online-shop en ik zit te wachten op een e-mail van een orderbevestiging. Het zou dan fijn zijn als ik die orderbevestiging op mijn beide pc’s kan ontvangen, zodat ik niet iedere keer naar de nok van het huis moet klimmen, de pc opstarten en mijn e-mail checken, terwijl beneden de pc zowat altijd online staat en dus paraat.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

P.S. De oplossing van Agapi is voor mij niet geheel duidelijk. Krijg ik op die manier dan hetzelfde bericht op twee pc’s tegelijk of zit er enkele dagen tijdsverschil in. Graag nadere uitleg hierover.

Groeten Piet

Agapi
3 april 2005, 14:15
P.S. De oplossing van Agapi is voor mij niet geheel duidelijk. Krijg ik op die manier dan hetzelfde bericht op twee pc’s tegelijk of zit er enkele dagen tijdsverschil in. Graag nadere uitleg hierover.

Je laat een kopie achter op de server van je provider, dus je kan je mail ophalen ongeacht het tijdstip.

Maar wel met inachtneming van het tijdsbestek waarna je de mail verwijderd van de server. Maw bij 10 dagen instellen zou de computer waarbij de mail als eerste binnen is gekomen een signaal geven aan de server dat deze bij binnenkomt ná 10 dagen wordt verwijderd. Deze mail wordt dan bij je provider verwijderd.

Dat is dus de oplossing van je probleem. Je maakt dus op beide computers een mailaccount aan van je provider met de optie 'kopie achterlaten op server'. Duidelijker?

Je zou ook gewoon alleen een kopie achter kunnen laten en deze niet laten verwijderen van de server (moet je dan eens in de zoveel tijd doen met bv webmail) dan kan je ze handmatig verwijderen.

grangehommes
3 april 2005, 18:30
Zeer bedankt Agapi voor je duidelijke uitleg. Ik snap het nu helemaal en ga het nu in de praktijk brengen. Prima oplossing is dit naar het zich laat aanzien.

Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt! (Y)

Piet