View Full Version : kan mail niet direct openen
Fijgje
1 april 2005, 16:19
Weet iemand hoe ik in msoutlook de bijlage in de mail gelijk kan openen ipv eerst opslaan in Word?
Dat heeft het eerder wel gedaan maar doet het nu niet meer.
Fijgje
6 april 2005, 17:26
(cry) Weet niemand een oplossing ??
sjouwer
6 april 2005, 17:33
een beetje geduld tot er een komt die het wel weet is beter
ik kan je ook niet helpen
ik weet alleen te vermelden : wat heb je gewijzigd, probeer dit eens na te gaan.
Heeft de bijlage nu géén extensie?
Fijgje
6 april 2005, 21:41
Als ik dubbelklik op de bijlage (om te openen) komt er een scherm dat heet:
Veiligheidswaarschuwing voor bijlage. en verder ...
waarschuwing! Dit bestand kan een virus bevatten dat mogelijk schadelijk is voor de computer. Dit bestand moet worden opgeslagen op schijf voordat het kan worden geopend. Het is belangrijk dat u zeker weet dat dit bestand veilig is voordat u het opent. Opties om te kiezen zijn dan: 1. opslaan op schijf. 2. Annuleren.
Er word niet over extensie gesproken ...
Ambtenaar
6 april 2005, 23:24
Zomaar een paar suggesties uit de losse pols:
a. Zie HELP Outlook (zoek op bijlagen, beveiliging of zoiets).
b. Kijk ook eens bij de virusscanner of daar niet iets aangevinkt staat wat je niet wilt.
Groeten,
Leo.
Fijgje
7 april 2005, 08:01
De virusbeveiliging ook al eerder nagekeken. Staat nix in over het eerst moeten opslaan voor een bestand te openen.
Vreemd vind ik het wel dat de bijlage (bijvoorbeeld) in Hotmail wel geopend kan worden zonder opslaan.
kranenko
6 juni 2005, 17:12
Probeer eens in Outlook.
Extra, opties, bevestigingen;
Opslaan of openen van bijlage die mogelijk een virus bevatten niet toestaan. Deze mogelijkheid uitvinken
sjouwer
6 juni 2005, 17:44
Probeer eens in Outlook.
Extra, opties, bevestigingen;
Opslaan of openen van bijlage die mogelijk een virus bevatten niet toestaan. Deze mogelijkheid uitvinkenlaatste moet niet bevestiging maar beveiliging zijn
De beide vorige reacties gaan over Outlook Express, Outlook gaat als volgt:
Extra > Opties > tabblad Beveiliging. Bij 'Betrouwbare inhoud' klikken op de knop
'Beveiliging voor bijlagen...'
Als die op 'Hoog' staat zou je die eens op 'Geen' kunnen zetten en kijken of dat het probleem oplost. Er staat wel bij dat het niet is aanbevolen, maar wanneer je verstandig en voorzichtig bent bij het afhandelen van mail dan kun je dat rustig doen.
Fijgje
7 juni 2005, 13:29
Onder het tapblad Beveiliging kan ik nergens kiezen voor Betrouwbare inhoud.
Wel een knop "zoneinstellingen", aangepast niveau - De beveiliging stond op "hoog". Deze heb k op "Laag" ingesteld. Pc opnieuw opgestart e.d. Maar probleem blijft.
Fijgje
12 juli 2005, 13:26
Het heeft een tijdje geduurd.. maar kwam dit tegen:
"Voor Outlook is er geen workaround voor het openen van beveiligde attachments, zoals in Outlook Express. Voor het (gedeeltelijk) uitzetten van de attachment beveiliging in Outlook dient u wijzigingen in het register aan te brengen. Ga daarvoor naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\ Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security (9.0 bij Outlook 2000SP3, 11.0 voor Outlook 2003). Voeg aldaar de tekenreekswaarde Level1Remove toe. Wijzig de waarde van de sleutel met de extensies u wel toestaat om geopend te worden gescheiden met een ;-teken (bijvoorbeeld: exe;com)."
Die level1remove staat wel in dat menu op mijn pc... als ik die nu eens verwijder? Of heb ik dan alles in de war ...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.