View Full Version : Nieuwsserver Zonnet
Darude1234
26 maart 2005, 22:58
Zijn er meer mensen die last hebben van een trage snelheid de laatste tijd op de Zonnet-server?
Qua retentie/compleetheid zit het bij Zonnet wel goed, kan alles vaak na 10 dagen nog compleet binnenhalen. Maar de nieuwsserver is de laatste tijd erg traag. Heb een 1600 verbinding en haal overdag vaak maar 40 á 60 kb/s
Het is dan ook zo dat ze soms een lijntje afknijpen. Kan hij niet zoals een maand of 2 terug? toen kon hij echt niet beter. Altijd maximale snelheid van de verbinding. Ik krijg nu vaak ook error selecting groups enz.
Petertjevanes
12 april 2005, 20:04
ja, heb ik ook last van, soms gaat t als een speer en soms is ie rete traag...
Anonymous
17 april 2005, 22:30
Ook ik heb tegenwoordig last van traagheid bij zonnet. Verbinding maken met ADSL gaat redelijk maar dan duurt het vaak 10 - 15 minuten voor de server wordt gevonden en al die tijd maar klikken op de knop GA NAAR. Of steeds opnieuw verbinding maken met ADSL ik internet nog steeds via inbeltikken dus het kost nogal wat. (cry)
Darude1234
23 april 2005, 02:18
Ligt het gelukkig niet aan mij. Nou maar hopen dat ze die snelheid weer een beetje op normaal niveau zetten. Want hij is nu de laatste dagen echt niet vooruit te branden. Continue maar 50/60 :-( , Alhoewel hij nu toevallig wel weer 160 gaat ;-)
Rudibu
20 november 2005, 21:10
Hoe staat het inmiddels bij Versatel (voorheen Zonnet)? Ik ga net beginnen met dat hele nieuwsgroepen gedoe en ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Rudibu.
ferret
25 november 2005, 17:17
Ik heb al een paar jaar Zonnet (Versatel) en dat zonder problemen.
Wat ik vreemd vind aan de nieuwsserver is dat ik met newsleecher in het begin een maximale snelheid (100) heb maar na een paar minuten is deze gezakt naar ca. 40.
Download ik een torrent dan gaat het wel snel (afhankelijk van de aanbieder natuurlijk), ook gewone downloads geven een maximale snelheid. Errors heb ik nog niet gehad.
BTW, met sinterklaas wordt mijn nieuwe abonnement geactiveerd en dan ga ik naar de 4 Mb download :mrgreen: Ook heb ik dan voetbal en onbeperkt bellen naar alle vaste nummers. Mijn KPN abonnement is dan opgezegd en ben ik nog goedkoper uit ook :mrgreen: :mrgreen:
BlackTiger
25 november 2005, 17:27
Volgens mij zijn ze de newsserver aldaar flink aan het cappen.
Een kennis van me heeft dat Versatel voetbal abonnement met 20mbit. Snelheid op de newsserver is zelfs met dat abonnement om te huilen.
Hij heeft zich dan ook een abonnement op Tweaknews erbij genomen en dat schiet meteen op.
Hij deed met zijn Versatel 20mbit abo middels de newsserver van Versatel 3-4 uur om een dvd in te halen, ik met mijn 8mbit abo'tje maar 1 uur en 3 kwartier.
Nu met deze payserver doet ie er nog geen uur over..... dus Versatel heeft ofwel problemen ofwel capped behoorlijk op die newsserver van hun.
Headers binnenhalen met 18kb/sec? LoL.:D Je haalt normaliter geen headers meer binnen, maar 18 kb? Tsssk ze moesten zich schamen daar.
giofree
23 maart 2006, 10:55
Snelheids- (lees:) capaciteitsproblemen met de Zonnet-nieuwsservers was al 2-3 jaar geleden al een 'probleem' en zal dat wel blijven. Maar je hebt tenminste nog iets bij Zonnet/Versatel/Tele2. Andere providers hebben er niet eens meer 1 (Tiscali alleen text-server)! Newsservers zijn bij allemaal een 'niet-ondersteunde dienst' wat uit het oogpunt van een provider ook wel is te begrijpen.
De tendens is dat je toch gewoon een payserver-abo ernaast moet nemen, die je bij sommigen zelfs nog kunt sharen (hier tot 3 users aan toe tegelijkertijd :lol: ). Je moet er wat voor over hebben om tot al dat lekkers te geraken... :mrgreen:
Darude1234
9 april 2006, 22:04
Hij werkte een hele tijd weer perfect, maar sinds dat Versatel is overgenomen door Tele2 is het echt weer een drama met die nieuwsserver. Niet zozeer de compleetheid, dat zit nog wel goed, maar eer dat je een keer verbinding hebt ben je een half uur verder en 5 minuten later ligt hij er weer uit. 8o|
Ze nu trouwens ook news.zonnet.nl en news.versatel.nl gecombineerd, waardoor er niet 6, maar nog maar 3 verbindingen kunnen worden gemaakt. Tele2..... :-@ :-@ :evil:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.