PDA

View Full Version : Mappen met E-mail berichten verdwenen

Maricom
26 maart 2005, 18:33
In mijn Outlook Express 6 zijn plots al mijn zelfgemaakte berichtmappen tesamen met de berichten verdwenen.
Toch zijn ze allemaal terug te vinden op hun lokatie waar ze volgens mij ook moeten staan in de pc : C:\.....\.........\.........\Microsoft\Outlook Express.
Ik kan ze ook niet meer importeren via de normale weg. Enfin er is niks dat nog lukt.
Ik werk nog maar net met Windows XP. Misschien maak ik een denkfout of zo iets en is het toch anders dan in Windows 98.
Kan iemand mij helpen?

jantje_b
26 maart 2005, 19:11
ga eens in je ootlook naar beeld en naar indeling staat daar je mappenlijst aangevinkt?

Maricom
26 maart 2005, 20:38
Bedankt voor je antwoord. Ja de mappenlijst staat aangevinkt.
De "vaste" mappen staan er ook in in : Postvak In - Postvak Uit enz.
Maar ik had nog een heel aantal zelfgemaakte mappen onder Lokale mappen staan en die zijn plots verdwenen.
Er zal dus ergens een instelling verkeerd staan, de vraag is WAAR?

jantje_b
27 maart 2005, 12:57
tja dat word zoeken ook voor mijn want ik zou het zo niet weten

heb je toevallig geen ghost image
zodat je de gehele map van outlook terug kunt zetten
zomaar 1 sugestie

janlis
27 maart 2005, 16:15
Even voor de duidelijkheid, kun je de mappen wel zien staan maar je kunt ze niet importeren. Of ben je alle mappen die jezelf gemaakt had "kwijt".

Maricom
27 maart 2005, 21:05
Ik heb dus in Outlook Express onder "Lokale mappen" een aantal submappen gemaakt zoals bv 1 voor "Familie Peeters" - 1 voor "Familie Janssens" enz. De familie Peeters telt bv 5 personen en voor elke persoon heb ik dan onder "Familie Peeters" nog eens een submap gemaakt : Jan - Piet - Helga - Dirk - Katrien.
Als ik mails krijg van die personen dan komen die onmiddellijk in de betreffende submap terecht. Als je die via de verkenner gaat zoeken dan is elke submap een dbx file : Jan.dbx - Piet.dbx enz.
Ik had al mijn .dbx files naar een cd gekopieerd omdat ik ze wilde importeren in mijn nieuwe pc.
Deze nieuwe pc werkt op Windows XP en daarvoor werkte ik met Windows 98.
Gezien het gewone importeren van berichten niet lukte, ben ik gaan zoeken naar waar ik die dbx bestanden kon kopiëren in Windows XP. Dat had ik gevonden en dat lukte ook. Ik kreeg alles weer netjes te zien in mijn Outlook Express.
Omdat XP de mogelijkheid biedt om een eigen account te hebben, wilde ik dit toepassen voor mijn man en mezelf en gaan opsplitsen in 2 accounts. Daarom wilde ik een nieuwe account aanmaken in het allerbegin scherm van XP en wilde ik mijn eigen mappen (die een onderdeel vormden van onze gezamenlijke Outlook Express)daar naartoe brengen. En dan is plots alles fout gelopen.
Ik heb er uren zitten naar zoeken en als niemand mij kan helpen dan doe ik met een recovery cd alles opnieuw van in het begin maar liever niet als ik dit kan vermijden.

janlis
31 maart 2005, 20:05
Hai Maricom, Sorry dat ik zo laat reageer doch ik heb het een paar dagen enorm druk gehad. Ik begrijp jouw probleem en misschien is er een oplossing. Ik heb namelijk eenzelfde toestand aan de hand gehad met mappen vol mail van mijn werk. Kon ze wel zien staan, maar importeren homaar. Het volgende werkte bij mij prima. Ook hier moet je windhoos een beetje bedotten.
A: Maak in de standaard outlookmap meestal: C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{EDDD9080-E23E-11D8-A008-D9DD632BC331}\Microsoft\Outlook Express. o.i..d. de gehele tree welke jij in gebruik had. Dus werkelijk elke "eigen" map en submap er bij aanmaken. Niet de bestaande zoals Postvak in/uit enz. deze laat je gewoon staan. Dat je mappen leeg zijn maakt niets uit.
B: Zet deze map met verkenner op je scherm, plaats de map met de oude .dbx bestanden er naast en sleep nu alle bestanden naar de standaard outlook map. Je krijgt de melding dat de mappen reeds bestaan doch niets van aantrekken gewoon "vervangen" . Windhoos zet dan jouw eigen mappen met de .dbx bestanden terug en klaar is Kees. Alle mail staan er weer in. Ik heb dit later nog diverse malen toegepast en steeds ging dit prima zo. Ik hoop dat het bij jou ook gaat.
Veel Suc6
Janlis (Y) (Y) (Y)

Ps,
Het verdient aanbeveling om een image van je schijf te maken met de daarvoor in de handel zijn de software, als je dit regelmatig doet is terugzetten een fluitje van een cent. Wel een aparte map voor de dbx bestanden op een eigen schijf maken anders ben je een gedeelte van de laatste post toch weer kwijt. In Outlook-extra-opties-onderhoud zie je de map lokatie en deze kan eenvoudig gewijzigd worden.

janlis
16 april 2005, 00:04
En ????????????????? 8-)

janlis
18 april 2005, 15:19
Maro kom, blijft geheel Mari weg. :mrgreen:
Dat weten we dan ook weer. (N)

Maricom
2 mei 2005, 10:40
:-( Sorry Janlis dat ik zolang niet gereageerd heb. Ik heb mijn pc een hele tijd zo goed als niet gebruikt omdat ik het gewoon beu was om er te gaan voor zitten en steeds geconfronteerd te worden met allerlei zaken die ik niet opgelost kreeg.
Mijn oude pc staat nog steeds in functie en zodoende heb ik tijd om met de nieuwe pc een en ander op een rijtje te zetten zonder dat ik me moet haasten.
Zo heb ik o.a. gisteren ontdekt dat mijn printer Lexmark Z43 niet werkt op Windows XP. Moet ik eerst een nieuwe printer gaan kopen en zo houdt het niet op.

Enfin ik wil me in elk geval verontschuldigen omdat ik niet eerder reageerde, dat was niet erg collegiaal van mijnentwege.

Sorry he en groetjes.

janlis
2 mei 2005, 21:03
Ha die Maricom, fijn weer wat te horen van je. Geheel begrijpelijk je verklaring. Je snapt wel waarom ik de vraag zo stelde, veel vragers laten nooit meer wat horen en dat stoort mij nog steeds mateloos. Maaaaar, hoe staat het nu met je mappen. Heb je ze boven water of moet je er nog aan werken. (Y)

Maricom
2 mei 2005, 22:10
Ik heb mijn pc opnieuw plat gelegd en opnieuw geïnstalleerd met een schijfje dat alles hersteld in de staat waarin ik de pc gekocht heb.
Vraag me niet hoe ik het uiteindelijk in orde heb gekregen want dat weet ik al niet meer.
Waar ik wel een enorme denkfout maakte is in het verschil tussen wat een account en een alias is voor de configuratie van Outlook Express. Ik was trouwens nog van plan om in deze vragen rubriek een verhaaltje te schrijven over mijn denkfout want ik ben er haast zeker van dat ik er niet alleen mee ben en dat mijn "ervaring" anderen misschien kan helpen. Maar dat is voor binnenkort.
In elk geval slaag ik er precies toch in om stukje bij beetje alles op een rijtje te krijgen.
Ik heb in elk geval al mijn mappen terug en die van mijn echtgenoot ook; dat is toch ook al goed (Y)
Groetjes

Maricom
2 mei 2005, 22:14
Maak ik nog een dt-fout ook!! :-@ Dat moet ik effe rechtzetten :
"Een schijfje dat alles herstel[/b]t" :-P

janlis
4 mei 2005, 19:10
Proviciat. :lol: :D :D