View Full Version : Pluimpje voor Planet van KaleKopHagenees (blafkaak)
KaleKopHagenees
18 maart 2005, 14:31
Joh, wat hebben jullie allemaal veel problemen, ik zit bij Planet internet via ADSL :-) .
Ik heb bij hun nog nooit problemen gehad ook niet met een bepaald download limiet of zo, ligt de email server plat dan wordt dit gewoon netjes vermeld op de site van planet.
En ik zit al bij Planet vanaf het begin van ADSL, dus kan je nagaan. Door de pleuroh kunnen ze wel eens hun abbo geld niet van mijn rekening afschrijven maar dan krijg ik netjes een bericht dat ze het een week later weer proberen.
Bij Casema of Wanadoo wordt je gelijk afgesloten of als er iets plat ligt bij hun moet je eerst opbellen en dan blijkt er een hele wijk plat te liggen... 8o|
Nee, Planet Internet krijgt een dikke pluim (Y) (L) (^) (K) (G) (F) (proud)
kater
18 maart 2005, 15:02
Ik zat bij Planet met ADSL en inderdaad nooit problemen gehad. Nu zit ik bij Casema en hun helpdesck is perfect.
Je begint meteen met dat "wij" met problemen zitten.
Valt wel mee hoor, er zijn maar een paar minder goede providers.
Lees hier testen van Providers en je ziet dat Casema er heel goed uitkomt en Planet naruulijk ook (http://www.iping.nl/news.asp?id=22) ;-)
herbert
18 maart 2005, 15:40
Ik heb Chello Classic, nooit problemen.
Het heeft er een heel enkele keer uitgelegen.
Ik hoor niet bij die mensen die problemen hadden met de FUP , omdat ze zoveel downloaden.
Bij mij in het dorp was dit het eerste breedband en omdat het goed bevalt heb ik geen reden om over te stappen.
Daarbij kan ik nog geen ADSL-abonnement krijgen met dezelfde of meer snelheid voor dezelfde prijs of goedkoper.
nybble
18 maart 2005, 16:18
Daar sluit ik me helemaal bij aan Herbert. Hier ook geen problemen met Chello classic. (Y)
Al mag de ruimte die je krijgt voor een homepage wel stukken groter worden. (Nu: 10 MB)
herbert
18 maart 2005, 17:05
Helemaal mee eens en dat geldt ook voor de ruimte van de mailbox ook en de grootte van de bijlagen
KaleKopHagenees
19 maart 2005, 01:25
Ik hoor niets anders van sommige mensen over hun Casema of Wanadoo problemen Tuurlijk kan je niet zien wat hun download gedrag is qua download limiet.
Gelukkig doen ze bij Planet er niet moeilijk over, ik download de ene dag GB's en dan dagen haast niets.
Trouwens Casema en Wanadoo zijn nu als eersten begonnen met waarschuwingen uit te delen van Stichting Brein en eventuele heffingen.
Een vriend met eigen server is via Wanadoo door stichting brein gewaarschuwd...
KaleKopHagenees :shock: :shock: :shock:
Anonymous
20 maart 2005, 15:46
[quote=En ik zit al bij Planet vanaf het begin van ADSL, dus kan je nagaan. Door de pleuroh kunnen ze wel eens hun abbo geld niet van mijn rekening afschrijven maar dan krijg ik netjes een bericht dat ze het een week later weer proberen.
Nee, Planet Internet krijgt een dikke pluim (Y) (L) (^) (K) (G) (F) (proud)[/quote]
Ik zit ook al vanaf het begin van adsl bij Planet en tot nu toe nooit problemen gehad, een pluim voor deze provider is dan ook op z'n plaats (Y)
Boots
kater
20 maart 2005, 16:22
Mijn eerste indrukken van Caema zijn goed, ook al ben jij een tegenstander van Casema.
Er is geen downloadlimiet.
Ze hebben de beste newsserver en dat heeft Planet niet.
Ik heb Muli en dat is een leuk pakket. Het Midi inlooppakket is leuk om te beginnen, maar nog altijd nog sneller dan mijn eerste ADSL verbinding met Planet.
Bij ons heeft Casema ook een ultramodern glasvezelnet liggen, nog niet tot het huis.
Thijs
20 maart 2005, 20:05
Heb xs4all
Iets duurder, maar zeker wel de beste, sinds kort geen datalimiet meer, goede helpdesk en service etc.
Beoordeling (0-6)
(*) (*) (*) (*) (*) (*)
KaleKopHagenees
21 maart 2005, 04:11
Kater ik ben niet tegen Casema, maar in de tijd toen ik lid werd van ADSL hoorde je niets anders dan slechte berichten van de gebruikers zelf. Er is toen nog een hele hoop heisa geweest met Radar en Kassa over mensen die wilden opstappen en hun geld terug wilde hebben van Casema en Wanadoo.
ik denk dat door de laatste jaren Casema beter is geworden en naar hun klanten is gaan luisteren, het zelfde geld voor Wanadoo.
Als eersten gaan zij nu door de 10mb grens heen! Adsl volgt met Adsl2+ deze zal ongeveer 24mb download zijn.
Ik ben nu al blij met mijn 4mb lijntje, als die bovenstaande snelheden werkelijkheid worden dan is het downloaden van muziek en video zo snel dat de industrie het niet meer kan bijhouden.........
Maar wat worden de prijzen? we gaan het wel zien later denk ik....
KaleKopHagenees ;-)
kater
21 maart 2005, 09:53
KaleKopHagenees, helemaal met je eens.
Planet ADSL is goed, heb er jaren met plezier bijgezeten.
Casema is goedkoper en sneller.
En vroeger waren er inderdaad heel veel klachten.
Gelukkig met het moderne glasvezelnetwerk en de zeer goede helpdesk (die Casema nu heeft) kan je er gerust op over stappen.
De helpdesk van Planet was vroeger de beste, nu helaas ook niet meer. Dat is wel jammer voor een bedrijf dat jaren nummer 1 heeft gestaan.
Planet ADSL is toch 3200 download en 768 upload?
Dit moet je dan door 10 delen (omdat ADSL eigen informatie nodig heeft bij verzenden en ontvangen.
Dus 320 en 77. € 54,95 per maand.
Casema heeft voor € 5,--- minder per maand wel 4000 download en 770 upload.
Dit mag je door 8 delen (omdat kabel geen extra informatie nodig heeft).
Dus 500 down en 96 up. voor € 49,95 per maand.
Ik heb Multi bij Casema.
2000 down (250) en 512 up (64) voor € 32,95 per maand (eerste half jaar € 19,95 per maand.
Faxon
22 maart 2005, 21:45
Bij Casema of Wanadoo wordt je gelijk afgesloten of als er iets plat ligt bij hun moet je eerst opbellen en dan blijkt er een hele wijk plat te liggen... 8o|
Nee, Planet Internet krijgt een dikke pluim (Y) (L) (^) (K) (G) (F) (proud)
vind ik ook. Ik had eerst bij wanaBE :-P adsl maar toen kreeg ik ELKE maand gezeik omdat ze geen geld van de rekening konden afschrijven en heel veel sites deden het niet, kon geen mail versturen en later hadden ze me er helemaal uitgeschopt. Toen ging ik naar planet en heb nooit meer erges last van gehad
kater
23 maart 2005, 14:12
Casema en Wannedoo is niet hetzelfde.
Casema, zie ook mijn andere tread, heeft geen datalimiet.
Je wordt er dus zo wie zo niet afgesloten.
Verder is je antwoord allang achterhaald, Providers zitten niet stil.
Casema komt zelfs heel goed uit de test.
Voor de helpdesk geef ik een 10. Snel en heel deskundig.
Internetsnelheid, ik heb Casema Multi, is goed en constand.
Voor een eerlijke vergelijking, moet je de snelheid bij ADSL delen door 10 en de snelheid van kabel delen door 8.
ADSL heeft zelf ook informatie bij het ontvangen en verzenden nodig. Kabel heeft dat niet.
patty
30 maart 2005, 12:55
Ik heb adsl van planet internet en ben hier zeer tevreden mee, alleen de prijs zou minder mogen vergeleken met andere providers en snelheid.
Als ik filmpjes van bijv. 4 mb naar mensen met chello stuurt krijg ik dat steevast terug gestuurd van chello met over qouta terwijl de mailbox van die mensen gewoon leeg is. De andere mensen met verschillende providers ontvangen deze mail wel normaal. En dat terwijl de prijzen toch echt hoger liggen dan bij planet.
Ik heb zelf een abbonnent van 26.95 en ben zeer blij ermee.
KaleKopHagenees
30 maart 2005, 13:45
In het begin heb ik bij Bart-Internet gezeten met nog een inbelmodem, zo als je dan je (mp) rekening zag kreeg je een (L) klap.
Nee over het internet ben ik nu wel tevreden, alle providers zijn nu tenminste niet meer zo (sn).
Lekker (au) gaat het nu en als ADSL2 komt gaan we er maar weer hard over nadenken, ben nu al aardig tevreden. <;:o)
KaleKopHagenees
kater
30 maart 2005, 15:40
En een tevreden mens telt voor 2. ;-)
Planet heeft nu ook voor zijn ADSL leden gratis music streams. (zag ik in mijn laatste nieuwsbrief van Planet).
patty
30 maart 2005, 15:47
Dat is alleen niet voor alle ADSL gebruikers van planet, dit aanbod geldt alleen bij adsl standard, comfort en advanced.
Faxon
30 maart 2005, 21:20
Dat is alleen niet voor alle ADSL gebruikers van planet, dit aanbod geldt alleen bij adsl standard, comfort en advanced.
vet ik heb comfort. dus dat betekent dat ik gratis legaal liedjes kan downloaden?
patty
31 maart 2005, 12:28
Met comfort mag je 1 cd gratis per maand downloaden en branden, als je niet wil branden kan je er meer downloaden, dit is ook zo voor advanced gebruikers. Met standard mag je 4 liedjes per maand downloaden of meer als je niet brand.
hellolo
31 maart 2005, 16:42
vet ik heb comfort. dus dat betekent dat ik gratis legaal liedjes kan downloaden?
Dat mag je zowiezo al 8-)
Elk mp3'tje wat jij download is legaal. ;-)
kater
31 maart 2005, 17:42
(proud)
KaleKopHagenees
20 april 2005, 13:17
Kicke Hellolo, ik heb dus comfort en heb nu een komplete CD gedownload, 999 credits koste dit.
Planet slaat de goede weg in voor zijn abbonees, nog 2 weken wachten en dan staat mijn teller weer op 1000 credits en gaan we de volgende downloaden......
(Y) Planet
KaleKopHagenees
kater
20 april 2005, 18:12
Kicke Hellolo, ik heb dus comfort en heb nu een komplete CD gedownload, 999 credits koste dit.
Planet slaat de goede weg in voor zijn abbonees, nog 2 weken wachten en dan staat mijn teller weer op 1000 credits en gaan we de volgende downloaden......
(Y) Planet
KaleKopHagenees
2 weken wachten. Wow. ;-) :lol:
stingree69
22 april 2005, 16:00
Slechte verhalen hoor je talloos, goeie (vrijwel) nooit, dus bij deze dan maar;
Ik heb op de zaak en thuis Wanadoo ADSL (resp. Lite en Go), nu sinds ruim een jaar en niets dan tevredenheid... Ik download me een slag in het ronde en nergens last van. E-mail gebruik ik enkel smtp, pop heb ik zelf een domein voor, dus daarover heb ik geen mening.
Planet is goed bezig, alleen de helpdesk mag wel eens wat voorzichtiger worden.
Ik had de standaard speed touch home modem zo ingesteld dat hij automatisch inbelt, en voor dhcp server speelde.
De afgelopen drie weken zit ik met een gemiddelde ping van 8ms naar www.planet.nl
Dus ik bellen naar de helpdesk, zeggen ze keihard dat het ping 0 ms is... Terwijl die modem geen ICMP pakketten accepteert.. Dus kunnen ze ook nooit 0 ms ping hebben.
Andere modem/router erop gezet die wel ICMP pakketten accepteert en nu blijkt de ping ongeveer 16 ms te zijn naar mijn IP.
nu maar afwachten wat planet doet.
Maar de service van planet is voor de rest wel OK.
kater
22 april 2005, 17:50
Ik heb 3 jaar ADSL comfort bij Planet gehad en nooit klachten. Wel vind ik dat de helpdesk moeilijk berijkbaar is.
Ik zit nu 6 weken bij Casema met het Multi pakket en ik moet zeggen perfect, ook de helpdesk is perfect. Snelheid is perfect en hoog.
Bij ADSL moet je het opgegeven aantal door 10 delen, bij kabel door 8. Dit komt, omdat ADSL een deel van het signaal nodig heeft voor zichzelf.
Wat ik merk is dat casema heel wat beter is geworden. Ik zit bij @home, daar word je vrolijk. Ik heb nu al over een tijdje terug. weet niet hoeveel mensen hadden geen internet meer bij @home. Een server was gecrashd in amsterdam. In de kranten stond dik, gedupeerden krijgen een schade vergoeding. Wat noem je een schade vergoeding 7,95. De storing is over ik blij kan weer internetten, sloom. Ik naar speedtest, zit het verkeerde abbo erachter. Ik mailen naar support, kan alleen telefonisch. Honderd euro verbeld met mijn gsm en toen konden ze wel terug bellen. Wat mij opvalt @home was eerder super goed maar huppelt er nu een beetje achteraan. Er moet gewoon meer concurentie komen op de kabel en niet zoals nu per regio verschillend. (B)
Syntax Terror
25 juli 2005, 23:04
Ik heb 3 jaar ADSL comfort bij Planet gehad en nooit klachten. Wel vind ik dat de helpdesk moeilijk berijkbaar is.
Vertel mij wat.. Kostte me laatst 20 euro aan beltegoed om die helpdesk aan de lijn te krijgen.. Sta je in de wachtrij, na het rampzalige menu, *klik*, weg verbinding.. Ging een paar keer zo door tot het ineens permanent *klik* was.. "Uw beltegoed bedraagt.. 0,00 euro.." 8-)
Maar daar moet ik wel aan toevoegen dat ze netjes telefonisch met me contact opnamen nadat ik ze een mailtje vanaf mijn werk stuurde waarin ik ze de situatie uitlegde. Bleek (wat ik al had verwacht) een probleem bij de KPN te zijn, paar dagen nadat ik het mailtje had gestuurd was er een printplaatje in de centrale vervangen en kon ik weer online. (Y)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.