PDA

View Full Version : Chello schaft downloadlimiet af......?

EdwinV
28 februari 2005, 12:23
Goed nieuws voor Modje en andere Chellogebruikers??

"UPC Nederland biedt met ingang van 1 maart in Nederland onbeperkt dataverkeer bij Chello Light, Chello Classic en Chello Plus. Dat wil zeggen dat er voor deze producten niet langer datalimieten voor downloaden bestaan", stelt Chello in een verklaring. Ook verdubbelt de kabelinternetaanbieder de datalimieten bij de goedkopere abonnementen Chello Starter en Chello Easy tot respectievelijk 500 MB en 1 GB.

Daarmee lijkt de provider tegemoet te komen aan de wensen van veel klanten die al geruime tijd klagen over de in hun ogen te strenge datalimieten. De klantenorganisatie COAX startte eerder deze maand een actie tegen de harde datalimieten. Volgens COAX hanteerde Chello een datalimiet van 10 GB voor Chello Light, 40 GB voor Chello Classic en 80 GB voor Chello Plus - cijfers die Chello officieel nooit heeft bevestigd.

"Ook mensen die incidenteel de datalimiet overschreden, werden aangepakt", geeft Chello-woordvoerder Ronald van der Aart toe. "Dat automatisme verdwijnt nu. Er wordt nu niet meer ingegrepen, er is geen grens meer."

Volledige artikel (http://www.webwereld.nl/nieuws/20905.phtml)

nybble
28 februari 2005, 14:46
Goed nieuws dus. :D
Op het (Quickfix) forum van Chello werd er steen en been geklaagd over dat strenge beleid. Als je een snelle breedbandverbinding hebt wil je er ook wat mee....

kater
28 februari 2005, 17:50
Bij Casema zag ik op de site van hun, dat ze ook geen datalimiet meer hebben.
Over 2 weken ga ik over van ADSL planet naar Casema.

Eagle_Erwin
17 maart 2005, 16:39
En het volprezen XS4ALL heeft ook de datalimiet afgeschaft! (Y)

burgkop
18 maart 2005, 02:35
Maar, heeft Chello nog steeds in hun overeenkomst staan dat je maar met 1 (ÉÉN dus) computer aan het modem mag hangen, anders moet je weer méér betalen?
Dit is wel wat te omzeilen, maar het gaat om het principe, als ze het zien ben (was) je de pineut.

Fred. :roll:

Stamper
18 maart 2005, 10:13
Hoi Fred

nu ik heb goed nieuws voor je hoor, je mag bij chello ook een netwerk met meerdere computers aanleggen, alleen wordt je internetsnelheid wel trager doordat deze over het aantal computers dat is aangesloten wordt verdeelt, maar het mag dus sinds een jaar of twee al.

weet het 100% zeker, daar ik het heb nagevraagd bij chello en dit dus geen probleem meer is, voorheen was het wel zo, maar nu niet meer.

dus geen zorgen ga gewoon je gang ze doen er niks tegen. :-)

burgkop
18 maart 2005, 13:30
Dat is volgens mijn gegevens niet waar Stamper,
Ik ben sinds 13 maanden weg bij Chello, mede daarom.
Zou dus na die tijd moeten zijjn.
Toen heb ik ook gebeld, kreeg ik te horen iets in de geest van: officieel mag het niet, maar als wij er niets van merken enz.

Maar het gaat er mij eigenlijk om, of het ook daadwerkelijk uit de overeenkomst is gehaald.

Fred.

herbert
18 maart 2005, 14:16
Je mag meerdere PC's achter een router hebben, echter alleen op hetzelfde adres.
Chello geeft dan alleen geen support.

Maar daar is dit forum voor, sneller en beter (Y)

Corossi
18 maart 2005, 19:20
Hebben de klanten van Chello gewoon net zo lang lopen zeiken totdat het datalimiet afgeschaft is??
Ik heb namelijk kabelinternet bij CIAWAY, met een datalimiet van 5GB per 2 maanden.
Ik wil nu dus eigenlijk overstappen op ADSL zonder datalimiet, maar als er meer mensen gaan klagen schaffen ze het datalimiet misschien ook wel af. :-)

Dat datalimiet is echt niks vind ik. Bij de telefoon zat je de hele tijd op de klok te kijken of het niet te duur zou worden, nu moet je iedere keer op de site van CAIWAY kijken of je niet teveel data verbruikt.

Kepslock
18 maart 2005, 19:41
5 gig per 2 maanden... :-|

Met 5 gig hou ik 't net een dag uit.

burgkop
18 maart 2005, 20:52
Is inderdaad niet erg veel 5 GB.

Maar welk maandbedrag moet je betalen?
Als dat ook evenredig laag is .....

Fred.

Stamper
18 maart 2005, 21:50
Hoi Fred en Herbert.

Ik weet het 100% zeker dat het mag en ze geven ook gewoon support, heb er begin januari contact met hen over gehad en het mag en ze geven je gewoon support geen enkel probleem mee, wij hebben hier 5 pc op 1 router staan en dat is totaal geen probleem, we kregen een nieuw modem en dachten nu zal het wel over zijn met die 5 pc, maar na even gebeld te hebben met de vraag hoe het nu eigenlijk zat met meerdere pc of dat mocht of dat we dan het duurste abbonement van chello moesten nemen werdt ons verteld dat je er gewoon meer op mag zetten, en dat je gewoon support krijgt. ( duurt alleen wel erg lang altijd bij hun die support, zijn erg traag, je hangt zo een half uur aan de lijn :-( )

En ja het is uit de overeenkomst gehaald omdat de regel geschrapt is, maar ik zou zeggen bel ze er zelf eens over en zeg dat je interesse hebt in chello internet en of je meerdere pc aan mag sluiten dan hoor je het vanzelf.

herbert
18 maart 2005, 22:58
5 pc's op de router.
De router denkt 6, maar dat komt omdat ie de laptop wireless en wired apart ziet.

nybble
19 maart 2005, 00:11
Ik heb ook Chello en je mag inderdaad meerdere computers aansluiten.

En de klanten hebben inderdaad veel lopen zeiken, maar werden ook geholpen door COAX hier te lezen http://www.chelloo.com/component/option,com_frontpage/Itemid,61/

Flightsimmer
19 maart 2005, 12:12
Chello komt er bij mij nooit meer in. Wat een &^%$^service.
Ben overgestapt naar Cistron en dat is nu overgenomen door XS4ALL en sindsdien nooit meer ergenis gehad. XS4ALL heetf ook geen downloadlimiet, Perfect.

Groeten, John.

Corossi
19 maart 2005, 12:52
Is inderdaad niet erg veel 5 GB.

Maar welk maandbedrag moet je betalen?
Als dat ook evenredig laag is .....

Fred.

Ik betaal idd niet zo veel: 16,9 per maand voor 512down/128upload
Maar een wat duurder abonnement kost 26,95 p maand voor 1536/256 (pas verhoogd, was eerst 1024/192) met 10 GB datalimiet per 2 maanden.
aanschaffen van meer data kost ontzettend veel: 5 GB extra kost volgens mij 15 euro per maand extra

burgkop
26 juni 2005, 23:42
Corossi,

Zit je nog bij die zelfde internet boer, of ben je inmiddels overgestapt op wat anders?

Mitch
17 augustus 2006, 16:54
Chello bevalt me goed, in het begin niet er waren toen veel problemen bij chello.
Toen hebben we ook veel geklaagd.

Intel 3000
25 augustus 2006, 18:27
ik heb wanadoo calble kost mij 32 euro per maand maar het is SNEL/Geen Datalimiet/Betrekkelijk goedde ondersteuning (modem stuk binnen 3 dagen eeen nieuwe )/geen gezeik ik ben er erg tevreden over

Modje
26 augustus 2006, 02:50
Goed nieuws voor Modje en andere Chellogebruikers??

Thanks Edwin (Y)
Mag ook wel eens iets positiefs uit die hoek komen zeg... jullie willen niet weten hoe vaak ik alweer gebeld heb vanwege problemen met mijn verbinding http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a025.gif

O, en ik heb hier ook een router en 2 PC's... en wordt gewoon geholpen door ze :wink: